به گزارش ایرنا از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، اطلاعیه شماره 8 این سازمان، انتشار شایعات در فضای مجازی مبنی بر احتمال شکستگی سد کرخه به علت سیلاب های اخیر را بی اساس خوانده و آن را رد کرده است.
این اطلاعیه ضمن درخواست از شهروندان برای عدم توجه به شایعات گفته است: شهروندان اطمینان داشته باشند کارشناسان خبره سازمان آب و برق خوزستان با همه توان و به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای مدیریت مناسب سدها هستند ودر حال حاضر سدها از جمله سد کرخه از لحاظ پایداری و ایمنی در وضعیت مناسبی قرار دارند.
ذخیره فعلی سد کرخه در روزهای اخیر از حد نرمال آن گذشته است. این سد هم اکنون 6 میلیارد مترمکعب ذخیره دارد، در حالی که ظرفیت نرمال آن 5.2 مترمکعب است. این مساله باعث انتشار شایعاتی از احتمال شکستن سد کرخه شده است.
شب گذشته ویدیوی تست سرریز سد کارون4 که مربوط به 2 سال پیش بود با عنوان سرریز سد کرخه در فضای مجازی منتشر شده بود که نگرانی هایی را به همراه داشت.
طغیان رودخانه کرخه در روزهای اخیر باعث جاری شدن سیل در شوش، اهواز، حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه شده و دستور تخلیه 6 شهر و بیش از 174 روستای پایین دست کرخه صادر شده است.
در حوضه رودخانه دز نیز سیلاب وارد روستاهای اهواز، شوش و شوشتر شده است.

/6002/9754
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.