به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، از اوایل روز پنجشنبه هفته جاری تا اواخر دوشنبه هفته آینده شاهد پدیده هایی همچون افزایش ابر، رگبار باران در برخی ساعات، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه با احتمال تگرگ در خوزستان به ویژه در نیمه شرقی و شمالی استان مواجه خواهیم بود.
بیشترین حجم بارشها برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده پیش بینی شده است، شمال خلیج فارس در روز شنبه هفته آینده مواج می باشد.
سامانه بارشی مدیترانه ای از اواخر روز جمعه 16 فروردین 1398 مناطق شمالی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
سامانه بارشی قبلی بعداز ظهر روز دوشنبه از آسمان خوزستان عبور کرد و امروز سه دوشنبه بیشتر آسمان مناطق خوزستان صاف و آفتابی بود.
استان خوزستان از 27 اسفند ماه 1397 تا هفتم فروردین ماه 1398 تحت سه سامانه بارشی قوی شاهد بارش های متناوب در بیشتر مناطق استان به خصوص مناطق شمال و شمال شرق بود.
بیشتر بارش های ناشی از این سامانه ها در استان های همجوار لرستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به صورت سیلاب به سمت سدهای خوزستان روانه شدند و باعث طغیان رودخانه های کرخه، دز، کارون و مارون شدند.
میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر 1397) تا 12 فروردین 1398 در حسینیه در شمال اندیمشک با یک هزار و 61میلیمتر و ایذه در شرق خوزستان با 899 میلیمتر ثبت شد.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.