به گزارش ایرنا آیت ا... عباس کعبی روز شنبه در نشست شورای مدیریت بحران خوزستان در دشت آزادگان بیان کرد: در مواردی مشاهده شده که کسی که احشامش را از دست داده قیمت یک گوسفند را برای وی پنج میلیون ریال در نظر گرفته اند که این قیمت واقعی نیست.
وی با اشاره به اینکه خسارت سیل سال 95 خوزستان هنوز جبران نشده بیان کرد:خسارت های سیل یک ماه پیش خوزستان نیز از سوی دولت پرداخت نشده است.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه در بحران نباید دنبال مقصر گشت بیان کرد: به دنبال مقصر گشتن موجب می شود از توانمندی های ما کاسته شود.
وی گفت: آنچه در شرایط بحران اولویت دارد هم افزایی و هم بستگی و بالابردن سطح توانمندی برای کنترل بحران و کمتر کردن آلام و مشکلات مردم است.
آیت ا... کعبی حضور مسئولان و مردم را در کنار هم یک ظرفیت مهم دانست و ادامه داد: برگزاری نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران نشان می دهد که مسئولان وضعیت بحران را جدی گرفتند.
وی گفت: نکته مهم در وقوع این بحران ها این است که  دستگاه های نظارتی باید بررسی کنند که چه عواملی موجب بروز این حوادث شده است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های نظارتی کار خود را همه شرایط انجام دهند ادامه داد: دستگاه قضاییه هم در موضوع سیلاب در خوزستان و استان گلستان ورود کرده است.
عضو خبرگان رهبری گفت:اگر در این چند روز مردم و مسئولان در کنار هم همکاری داشته باشند می توانیم
بحران را پشت سر بگذاریم، اگر نه بحران شرایط خود را بر ما تحمیل می کند.
به گزارش ایرنا به گفته معاون آب و آبفای وزارت نیرو سیلاب ها 85 درصد از ظرفیت سدها و بیش از 80 درصد تالاب هورالعظیم را پرآب کرده است؛ در سد کرخه ورودی سیلاب تا میزان هفت هزار مترمکعب برثانیه افزایش یافته است. همچنین مسئولان سازمان آب و برق خوزستان تاکید کردند که حجم ذخیره سد کرخه از پنج میلیارد مترمکعب گذر کرده و نگرانی از شرایط حوضه رودخانه کرخه همچنان وجود دارد.
هواشناسی خوزستان میزان بارندگی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر 97) تا (26 اسفند97) را 422 میلیمتر اعلام کرده که این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه پیش از آن 321 درصد و در مقایسه با آمار بلند مدت استان حدود 60 درصد افزایش را نشان می دهد. بارش ها و افزایش خروجی سدها، سیلابی شدن رودخانه های دز و کرخه را در زمستان به دنبال داشته و بهمن گذشته با شکسته شدن سیل بندها، تعدادی از روستاهای پایین دست کرخه در دشت آزادگان و هویزه دچار سیلاب شدند.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.