شهردار دزفول روز شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: افزایش دبی رودخانه دز که موجب آبگرفتگی پارک ها و بوستان های ساحلی دزفول شده خسارت هایی به زیرساخت های شهری وارد کرده است.
محمدعلی دوایی فر افزود: پارک های ساحلی دووه، رعنا و علی مالک با افزایش دبی رودخانه دز زیرآب رفته و خسارت هایی به این نقاط وارد شده است.
وی با بیان اینکه میزان آبگرفتگی در برخی بوستان های دزفول بیشتر از سایر مناطق است، گفت: با توجه به اطلاع رسانی قبلی درخصوص افزایش دبی رودخانه، ابزار قابل جابه جایی حاشیه رودخانه جابه جا شده بودند.
شهردار دزفول افزود: با توجه به اینکه هنوز دبی رودخانه کاهش نیافته و آبگرفتگی پارک ها هنوز ادامه دارد امکان برآورد خسارت ریالی به شهرداری دزفول امکان پذیر نیست.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در این باره اظهارداشت: با توجه به پیش بینی بارندگی در روزهای آینده خروجی سد دز تا یکهزار و 700 مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته است که احتمال افزایش این میزان نیز وجود دارد.
محمد حیدری افزود: سطح آب رودخانه دز با توجه به افزایش دبی قابل پیش بینی نیست لذا از شهروندان و میهمانان نوروزی درخواست می شود از نزدیک شدن به رودخانه خودداری کنند ضمن اینکه در برخی مناطقی ساحلی محدودیت هایی برای استقرار اعمال خواهد شد.
وی گفت: شهرداری دزفول مکلف به مدیریت آب های سطحی با بسیج امکانات شده است و شهرداری های شهرهای پیرامونی نیز آماده ارائه خدمات هستند.
به گزارش ایرنا افزایش دبی رودخانه دز همچنین منجر به آبگرفتگی جزئی بخشی از جاده ساحلی در زیر پل جدید دزفول شده است.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.