داود دارابی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور رفع بحران و پیشگیری از وقوع خسارت ناشی از بارندگی در شهرستان خرمشهر و روستاهای تابعه چندین جلسه ستاد بحران تشکیل و دستورات رفع بحران از سوی رئیس ستاد داده شد.
وی گفت: در این راستا تعدادی سیل بند با همکاری جهاد کشاورزی، ادارات خدمات رسان ، ارتش و بسیج و سایر اعضای ستاد در مناطق طویجات، عباره، محرزی، بایندر و سوره احداث شد.
دارابی شمار ماشین آلات سنگین جهت احداث سیل بند در شهرستان خرمشهر را 40 دستگاه بیان کرد و گفت: روستاهای نظیر مقامسیه ، حفار غربی ، بدریه و محرزی از جمله روستاهایی می باشند که شهرداری خرمشهر با تمام امکانات در آنها سیل بند احداث کرد تا از طغیان رودخانه و حوادث احتمالی پیشگیری شود.
وی علت آبگرفتگی فضای سبز منطقه کوت شیخ در حاشیه رودخانه کارون خرمشهر را خاموش شدن ایستگاه پمپاژ آبفا بیان کرد و گفت: نیروهای آبفا در حال تعمیر و رفع آب گرفتگی در منطقه کوت شیخ هستند.
شهردار خرمشهر با اشاره به اسکان مسافران نوروزی گفت: با توجه به بارندگی و خیس شدن چادرهای کمپ نوروزی ، برخی از حسینیه ها، مساجد، اردوگاه شهید باکری و نمایشگاه بین المللی سازمان منطقه آزاد اروند در اختیار مهمانان نوروزی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع در خرمشهر عادی است و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد گفت: هم اینک تمام نیروها و تجهیزات اعم از نیروهای آتش نشانی شهرداری خرمشهر برای پیشگیری از حوادث احتمالی آماده باش هستند ضمن اینکه از سازمان حمل و نقل نیز خواسته شده در صورت نیاز در هر ساعت از شبانه روز نسبت به انتقال مسافران نوروزی به محل های تعیین شده اقدام نماید.
خرمشهر در تعطیلات نوروز 98 میزبان مسافران و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور می باشد.
پیش بینی می شود بیش از یک میلیون مسافر نوروزی امسال به خرمشهر سفر کنند.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.