به گزارش ایرنا در این آیین از 84 پیشکسوت فوتبال کلانشهر اهواز که در دهه های 30 تا 70 برای فوتبال استان و کشور افتخار آفرینی کردند تجلیل شد.
معاون مالی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در این آیین گفت: پیشکسوتان سرمایه ها و گنجینه های ارزشمندی هستند که وجودشان برای ورزش خوزستان برکت است و استفاده از تجربیات این ذخایر عظیم منجر به رشد و توسعه ورزش این استان می شود.
فرامرز کیانی زاده افزود: علاوه بر حضور چهار تیم خوزستانی در لیگ برتر فوتبال، 80 تیم دیگر از استان در رشته های مختلف فعالیت می کنند که این مهم ثمره کار پیشکسوتان ورزش خوزستان است.
رییس کانون پیشکسوتان ورزش خوزستان نیز گفت: این کانون در سال 78 آغاز به کار کرد و یکی از مهمترین وظایف آن تجلیل از پیشکسوتان ورزش خوزستان است.
حمید سالمی با اشاره به اینکه هر ساله و در ماه مبارک رمضان از 800 پیشکسوت ورزش خوزستان درآیینی تقدیر و تجلیل می شود افزود:شنبه 18 اسفند نیز درآیینی از پیشکسوتان فوتبال خوزستان که به استان اصفهان مهاجرت کرده اند تقدیر خواهیم کرد.
منش رییس سابق هیات فوتبال خوزستان در دهه 60 نیز گفت: یکی از پر افتخار ترین دوران فوتبال خوزستان در دهه 60 رقم خورد و اگر افتخاراتی در آن زمان کسب شد حاصل تلاش جمعی دوستان آن زمان بود.
محمد رستم منش افزود:امیدوارم روزی برسد که ورزش خوزستان را در جایگاه اصلی خود ببینیم و همچون گذشته فوتبالیست های بسیاری از این خطه در تیم ملی حضور داشته باشند.
وی افزود: خوزستان زمانی مرکز فوتبال کشور بود و به هنگام برگزاری مسابقات فوتبال، حتی یک صندلی خالی در ورزشگاه تختی مشاهده نمی شد. ورزش فوتبال از این خطه به کشور منتقل شد لذا باید کاری کنیم که فوتبال خوزستان به دوران گذشته خود برگردد.
مدیرکل صدا و سیما خوزستان نیز گفت: پیشکسوتان ورزش استان نقش ارزشمندی در ورزش و فوتبال کشور دارند و وجود آن ها باعث شد که ورزش خوزستان امروز مهد ورزش کشور باشد.
مسلم رحیمی با بیان این که حضور چهار تیم از استان در لیگ برتر فوتبال افتخار بزرگی برای ورزش خوزستان است افزود: انتظار داشتیم که بازیکنان و کادر فنی تیم های فولاد، استقلال خوزستان، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در این آیین حضور داشتند تا با بزرگان فوتبال این خطه بیشتر آشنا شوند.
وی از آمادگی صدا و سیمای خوزستان برای ضبط خاطرات پیشکسوتان فوتبال استان خبر داد و گفت: قصد داریم به زودی با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان مستندی از خاطرات بزرگان فوتبال خوزستان بسازیم تا جوانان امروز، با پیشکسوتان خود بیشتر آشنا شوند.
در این آیین از پیشکسوتانی همچون حسن سالمی، حبیب خدریان، علی قاسمی، سید ابراهیم تهامی، عزیز فریسات، کریم بوستانی، لفته سه برادران، محمد رستم منش، سیروس نعمتی نژاد، افشین کمایی تقدیر شد.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.