به گزارش ایرنا تعدادی از مردم شهرستان لالی از ابتدای صبح امروز در محل برگزاری آیین کلنگ زنی سد مخزنی تراز لالی به دلیل ابهام در خصوص مطالبات و سرنوشت زمین های کشاورزی که با آبگیری این سد به زیر آب می رود اقدام به تجمع کردند.
اهالی این منطقه قبل از ورود وزیر نیرو به محل برگزاری مراسم اعلام کردند تا زمانی که وزارت نیرو در خصوص آینده و سرنوشت زمین های کشاورزی و نیز تعیین محل جدید روستاهایی که به زیر آب می روند تصمیم گیری نکند، اجازه کلنگ زنی را نمی دهند.
تجمع کنندگان خود را نماینده 90 خانوار از اهالی یکی از چند روستای مجاور سد تراز اعلام کردند.
همچنین در هنگام ورود رضا اردکانیان به محل برگزاری این مراسم با نیروهای حراست سازمان آب و برق خوزستان سعی در توجیه کردن این عشایر و متفرق کردن تجمع کنندگان داشتند، اما اهالی این منطقه به تجمع خود اصرار داشتند.
درنهایت تنها یه یکی از اهالی به عنوان نماینده تجمع کنندگان اجازه داده شد تا به ارائه خواسته ها مبنی بر تعیین زمان دقیق برای پرداخت خسارت و محل جابجایی روستاها ، بپردازد.

وزیر نیرو: درخواست ها در مسیر قانونی دنبال می شوند
رضا اردکانیان نیز پیش از انجام کلنگ زنی در جمع اهالی عنوان کرد: به یقین تامین خواسته های مردم از مسیر قانونی ، اقدام می شود.
وی ادامه داد: وزارت نیرو تلاش می کند که با اولویت بندی، خسارت زمین هایی که در اثر آبگیری سد به زیر آب می روند پرداخت کند و علاوه بر این ساخت جاده دسترسی برای روستاهای مجاور مخزن نیز پیگیری می شود.
این عضو هیئت دولت به مردم لالی اطمینان داد: این پروژه با هدف خدمت و توسعه منطقه اجرا می شود.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.