به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نماز آبادان اظهار داشت: دشمن قرارگاه اقتصادی را علیه ایران اسلامی تشکل داده و می خواهد مردم را نسبت به انقلاب بدبین و زمینه فشار علیه انظام را ایجاد نماید.
وی بیش از 80 درصد مشکلات اقتصادی در کشور را مربوط به سوء مدیریت دانست و افزود:در مقابل حجم عظیم توطئه های دشمن باید برنامه ریزی بیشتری در زمینه اقتصادی از سوی تیم های اقتصادی انجام شود.
حجت السلام ابراهیمی پور در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه آبادان به سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه و دیدار وی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سوریه به عنوان محور مقاومت در هشت سال جنگ مورد تهاجم سنگین دشمنان اسلام و وهابیت قرار گرفت.
وی اظهار داشت:سفر رئیس جمهوری سوریه برای تشکر از ملت ایران در حمایت از این کشور در دوران جنگ و بیانگر امنیت در این کشور است.
امام جمعه آبادان رابطه ایران و سوریه را راهبردی و تاثیرگذار در منطقه عنوان کرد و گفت:ایران در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در منطقه تاثیرگذار است.
وی ضمن گرامیداشت هفته احسان و نیکو کار و سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی گفت:در کنار کمک به نیازمندان باید زمینه خودکفایی خانواده های مددجو را با ایجاد شرایط ویژه فراهم شود.
حجت الاسلام ابراهمیمی پور به آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت:در این اسلام تاکید ویژه به درخت کاری شده است.
وی افزود:زمین های کشاورزی و نخلستان های بخش اروندکنار که در هشت سال دفاع مقدس از بین رفته باید با کمک مردم و دولت و کار کارشناسی بازسازی شود تا زمینه اشتغال در این منطقه فراهم گردد.

***امام جمعه دزفول: مسئولان در حل مشکلات دزفول همبستگی داشته باشند
دزفول-ایرنا- حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای امام علی(ع) دزفول افزود:باید مراقب باشیم برخی افراد بین ما رخنه نکنند و مسایل حاشیه ای و انحرافی مطرح نکنند.
وی با بیان اینکه مردم قدرشناس زحمات مسئولان هستند گفت:مسئولان به گونه ای صحبت کنند که احساس نشود ذره ای اختلاف بینشان وجود دارد.
خطیب جمعه دزفول اظهار داشت:باید با عقلانیت، تدبیر و به دور از هیاهو و رفتار احساساتی پیگیر حل مشکلات باشیم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان داشت:باید حق مردم استیفا شود که قول هایی هم داده اند، در این وضعیت حساس که دشمن به دنبال حاشیه سازی وبهره برداری سیاسی است باید هوشیار باشیم واجازه سوء استفاده به دشمن ندهیم.
امام جمعه دزفول این شهرستان رامهد تمدن و فرهنگ دانست و گفت: دزفول پیشینه فرهنگی، تاریخی و تمدنی است و مقاومت مردم دزفول زبانزد خاص وعام است.
وی در بخش دیگری از خطبه های امروز به دیدار مقام معظم رهبری با مداحان اشاره کرد وگفت:مداحان اثرگذارترین قشر در مسایل فرهنگی هستند و باید اهداف بلند انقلاب رابا دید روشن و اندیشه عمیق را در شعرهای خود بگنجانند.
وی بر مداحی هدف دار تاکید کرد وافزود:وظیفه ذاکران سوق دادن مردم به سمت اهداف انقلاب است تا جامعه ای مومن، امن، با رفاه مادی و شوکت بین المللی و بهجت معنوی شکل بگیرد.
وی افزود:مردم درحال حاضر با تورم لجام گسیخته و تورم تحت فشار هستند که مسئولان باید به خود آمده و به توان داخلی توجه کنند.
امام جمعه دزفول اضافه کرد:کشورمان ظرفیتهای زیادی چون آب، خاک، معدن، دسترسی به آبهای آزاد و بنادر و اقلیم مناسب دارد که برای مدیریت آن باید از تجربه و ظرفیت های نیروهای انقلابی استفاده کرد.
خطیب جمعه دزفول اظهار داشت:دشمن در جنگ نرم ملت ما را اندوهگین و ناامید میکند و افرادی که قصد ناامید کردن مردم را دارند در زمین دشمن بازی می کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی ضمن گرامیداشت ارتحال آیت اله شیخ محمد مومن و تاسیس کمیته امداد، روز درختکاری و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت:حفظ مواهب طبیعی یک وظیفه دینی و ملی است.
وی هشتم اسفندماه روز تربیت اسلامی را گرامیداشت و گفت:درمدارس برنامه های تربیتی متناسب با آموزه های دینی اجرا شود.

*** دولتمردان برای اقتصاد بیمار مملکت چاره اندیشی کنند
بندرماهشهر-ایرنا-امام جمعه بندرماهشهر گفت: وضعیت فعلی بازار به هیچ وجه مطلوب نیست و ما با یک اقتصاد بیمار مواجه هستیم، دولتمردان در اسرع وقت برای مدریت این وضعیت چاره اندیشی کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به روز حمایت از مصرف کنندگان اظهار داشت: در 2 سال اخیر فشار مضاعفی بر مصرف کنندگان به ویژه طبقات کم درآمد وارد شده است، وضعیت بازار در حال حاضر وضعیت مطلوبی ندارد و قیمت ها سرسام آور است.
وی افزود: مشکلاتی نیز از قبل بوده اما اقتصاد ما در این سال ها یک اقتصاد بیمار است و عوامل متعددی دارد، کارشناسان اقتصادی باید به بررسی دقیق تر این مسئله بپردازند و دولتمردان نیز باید باورشان شود که این یک اقتصاد بیمار است.
امام جمعه بندرماهشهر ادامه داد: آثار این اقتصاد بیمار به وضوح قابل مشاهده است، صف های طولانی برای 2 کیلو گوشت نمونه این معضل است، مملکت ما با داشتن ظرفیت های عظیم باید مانند دوران جنگ مردم شریف و با شخصیت ما باید برای خرید 2 کیلو گوشت در صف های طولانی توزیع گوشت با قیمت های بالا بیاستند.
حجت الاسلام غبیشاوی تاکید کرد: این وضعیت مایه تاسف است، همانگونه که از داشتن سرمایه های طبیعی و خدادادی بی نیاز هستیمی از سرمایه های خوب انسانی نیز بهره مند هستیم، در این میان چیزی که کمبود آن احساس می شود ضعف مدیریت و بی تدبیری است.
امام جمعه بندرماهشهر ادامه داد: در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری خاطرنشان کرد: برای اینکه هم درد افراد کم درآمد باشیم، پذیرایی ساده ای در این ایام داشته باشیم، با توجه به فرارسیدن به عید باستانی نوروز ضرورت دارد همانگونه که به فکر خانواده و فرزندان خود هستید به فکر نیازمندان و ایتام نیز باشید.
وی در پایان با اشاره به روز درختکاری در هفته جاری خاطرنشان کرد: درختکاری در استان خوزستان اهمیت ویژه ای دارد و به هر میزان در این زمینه فعالیت شود، همچنان اندک است، البته دولت اقداماتی داشته، در شهرستان ما، صحرای جاده بندرماهشهر-هندیجان که کانون ریزگردها و بحران است، می توان در این محل با مدیریت شایسته نهال های مثمر کاشت و به روش قطره ای، آبیاری آنها را انجام داد، مردم هم می توانند در این زمینه چاره اندیشی کنند که با اشتغال زایی به اقتصاد کشور نیز کمک کنند.

***امام جمعه مینوشهر :ضعف مدیریتی از عمده مشکلات اقتصادی کشور است
آبادان – ایرنا – امام جمعه مینوشهر گفت:ضعف مدیریتی از عمده مشکلات اقتصادی کشور و مسئولان نسبت به رفع آن تلاش کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد جواد عادل پور در آیین عبادی سیاسی جمعه مینوشهر وابستگی به نفت و نگاه به خارج و بودجه بندی معیوب و ناموزون از عمده مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: 85 درصد بودجه مربوط به دولت است و 15 درصد مربوط به دستگاههای دیگر است.
وی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری باید اقتصادی کشور درون گرا باشد و مردمی شود و اگر قرار است اقتصاد برون گرا باشد باید کشورهای منطقه را مدنظر قرار دهیم.
امام جمعه مینوشهر طهارت اقتصادی و استفاده کردن از تمام ظرفیت ها را راهکاری برای رفع مشکلات اقتصادی بیان کرد و گفت: به رغم تاکید مقام معظم رهبری بر توجه اقتصاد مقاومتی اما ضعف عملکرد مسئولان در امور اقتصادی نمایان است و دشمنان همچنان طمع می کند این در حالی است که ابزار بسیار مهم اقتصاد مقاومتی که می تواند تمام مشکلات اقتصادی را حل کند به آن عمل نمی شود.
حجت الاسلام عادل پور گفت: امروز دشمن با اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی امیدوارتر شده تچرا که نظارت مسئولان بر بازار ضعیف و قیمت های کالاها لحظه ای در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه دشمن درمسیر نابودی است، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری نباید از دشمنان ترسید بنا بر این هیچ ترسی و واهمه ای از دشمن نخواهیم داشت و همانگونه مردم ترسی از دشمن ندارند و دچار خطای محاسباتی نمی شوند مسئولان نیز باید شجاعت را از خود بروز دهند.
حجت الاسلام عادل پور افزود: وقتی مسئولان ضعفی ازخود نشان دهند و نسبت به ابزارهای موثر مقابله و مواجه با دشمن بی توجه باشند در آنجا دشمن سوء استفاده و با روش های پیچیده بر ما تسلط می کند.
امام جمعه مینوشهر در بخش دیگری به محورهای واقع بینانه نقاط قوت و ضعف چهل ساله انقلاب اشاره کرد: دشمن در این چهل سال به رغم اعمال تحریم ها اما دشمن شکست خورده و توانایی مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد.
حجت الاسلام عادل پور افزود: تحریم ها به هر کشور که وارد می شد آن کشور زمین گیر می شد ولی ایران اسلامی امروز ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونسیتی و بر چیدن بساط نفوذ آمریکا از غرب آسیا است.
وی اظهار داشت: از نقاط ضعف که مقام معظم رهبری فرمودند مسئله اقتصاد و وجود برخی از فساد اقتصادی و عدم ریشه کنی فقر و برخی بی عدالتی ها که باید مسئولان نسبت به آن توجه خاصی داشته باشند.
7100/7858/3015
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.