به گزارش ایرنا اجرای طرح انتقال آب غدیر و تامین آب مناطق جنوب غرب خوزستان از سد کرخه چشم انداز روشنی را پیش روی مردم شهرستان آبادان و خرمشهر ایجاد کرد تا پس از سالها مصرف آب بد طعم ، بد بو و گل آلود از آب آشامیدنی مناسب بهره مند شوند اما افتتاح این طرح در تیرماه امسال اهالی این شهرها را تنها در اندک زمانی از آب سالم بهره مند کرد و روند افزایش کدری آب همراه با گل بار دیگر به تدریج در شبکه آب آشامیدنی شهروندان آبادانی خود را نشان داد.
شهروندان آبادانی که از گل آلود بودن آب آشامیدنی این شهرستان گله دارند مدعی اند
میزان آلودگی در شبکه آب آشامیدنی این شهر در برخی ایام به ویژه در روزهای بارانی به حدی است که حتی دستگاه های خانگی تصفیه آب نیز قادر به تصفیه املاح نبوده و فیلترهای این دستگاه اهای خانگی تصفیه آب در کمتر از 24 ساعت ناکار آمد شده و باید تعویض شوند.
مردم آبادان برای چندمین بار در یک ماه اخیر امروز چهارشنبه را در حالی آغاز کردند که بار دیگر شاهد آبی گل آلود همراه با غلظت بالا در شبکه آب آشامیدنی این شهر بودند.
غلظت املاح و گل در شبکه آب آشامیدنی آبادان به حدی است که مصرف این آب حتی برای حمام و شست و شوی لباس و ظروف نیز توصیه نمی شود.
هر چند که مسئولان آبفا و سازمان آب و برق خوزستان شکستگی های مکرر و انجام تعمیرات ضروری بر روی خط انتقال آب غدیر را علت قطع انتقال آب از این طرح آبرسانی اعلام می کنند اما تکرار روند آلودگی آب شهرهای آبادان و خرمشهر به ویژه در یک ماه اخیر این سووال را موجب شده که آیا این طرح از ابتدا به درستی و با اصول مهندسی اجرا شده یا دارای نواقصی است.
یک شهروندان آبادانی که نمونه ای از آب جاری در شبکه آب آشامیدنی این شهر را به خبرنگار ایرنا نشان می داد گفت: حق مردم آبادان مصرف چنین آبی نیست ، مسئولان در خصوص طرح انتقال آب غدیر واقعیت را به مردم نمی گویند چرا پس از مصرف میلیاردها ریال سرمایه و اجرای چنین طرح بزرگی همچنان باید شاهد آب گل آلود در آبادان باشیم.
اهالی بسیاری از مناطق آبادان به ویژه ساکنان مناطق سیچ غربی و شرقی، کوی قدس، امیر آباد، زمین شهری، شطیط، کوی ولیعصر، سده و جمشید آباد همچنین بلوار ولایت
از میزان غلظت املاح و گل در آب آشامیدنی این شهر گله مندی می باشند.
روزانه 140 هزار مترمکعب آب تصفیه شده در شبکه آبرسانی آبادان بین 68 هزار مشترک توزیع می شود.
طرح آبرسانی به شهرهای خرمشهر و آبادان تیرماه امسال با افتتاح طرح غدیر و انتقال آب شیرین از رودخانه کرخه محقق شد اما این خط انتقال از ابتدای افتتاح تاکنون بارها دچار شکستگی شده است.
خط دوم طرح آبرسانی غدیر نیز آبان ماه امسال به منظور تامین آب مورد نیاز اهالی 78 روستای شهرستان آبادان به بهره برداری رسید.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.