به گزارش ایرنا محمد تقی زاده دوشنبه در همایش ملی یافته های پژوهشی پیش دبستانی در محل تالار امام خامنه ای اهواز بیان کرد: با جذب این تعداد مربی پیش دبستانی هزینه های فرهنگی و اجتماعی در استان نیز کاهش یافته است و برای تعداد زیادی از جوانان جویای کار در استان فرصت اشتغال فراهم شد.
وی گفت: پارسال در کل کشور سه هزار نیروی حق التدریس جذب شد در حالی که در استان این رقم چهار هزار و 600 نفر بود ، اکنون این نوید را به مربیان پیش دبستانی می دهم که به هیچ عنوان از سیستم آموزش و پرورش خارج نمی شوند و به تدریج جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: با وجود تمام مشکلات و مخالفت هایی که وجود داشت مجوز جذب پنج هزار نیروی دیگر در اموزش و پرورش استان را امسال دریافت کردیم.
تقی زاده با اشاره به اینکه برنامه توسعه آموزش و پرورش استان در 20 اولویت تدوین شده است ادامه داد: اولویت اول این برنامه دوره پیش دبستانی و اولویت آخر آن کنکور است.
وی درادامه با اشاره به بحث بازماندگی از تحصیل دانش آموزان بیان کرد: بیشترین آمار دانش اموزان بازمانده از تحصیل از میان دختران هستند و می توان با توسعه دوره پیش دبستانی این آمار را کاهش داد.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم کیفیت بخشی به آموزش در دوره پیش دبستانی افزود: مربیان باید به نوآموزان ارزش های اخلاقی و اجتماعی را به خوبی آموزش دهند تا در آینده شهروندانی مفید در جامعه داشته باشیم.

** 90 مقاله در همایش ملی یافته های پژوهشی پیش دبستانی برتر شدند
رییس هیات داوران همایش ملی یافته های پژوهشی پیش دبستانی خوزستان و رییس دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز در این مراسم گفت: 265 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که 105 مقاله برای داوری انتخاب شد .
منصور مرعشی اظهار داشت: از این تعداد اثر 10 مقاله برای سخنرانی و 80 چکیده مقاله برای پوستر در این همایش انتخاب شدند.
/6002/7158
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.