به گزارش ایرنا سیدعباس عراقچی چهارشنبه در جمع کاروان های راهیان نور در شلمچه با بیان اینکه مبارزه با آمریکا جنبه های مختلف نظامی و سیاسی دارد گفت: تحریم هایی که آمریکا وضع کرد برای این بود که جمهوری اسلامی ایران را در فشار و تنگنا قرار دهد و آن را زمین گیر کند اما برجام این زنجیرها را باز کرد و آمریکا چون ضرر کرده مجبور شد از برجام خارج شد و به گفته ترامپ برجام شرم آورترین توافق تاریخ آمریکا است.
وی افزود: FATF قوانین بانکی بین المللی است اگر ایران می خواهد بانک های آن با بانک های بین المللی مرتبط باشد باید این قوانین را رعایت کند.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم مبادلات مالی صادرات و واردات داشته باشیم و برای دانشجویان ارز حواله کنیم باید به این شبکه بانکی بین المللی وصل شویم تا اجازه ندهیم مسیر مبادلات بانکی بانک های ایران قطع شود.
عراقچی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سفر خود به شلمچه گفت: وزارت امور خارجه هر ساله یک کاروان راهیان نور شامل خانواده معظم شهدا و ایثارگران و نیز جمعی از مدیران وزارت خارجه را به عنوان یک سفر معنوی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می کند.
وی گفت: دیدن این مناطق رشادت ها و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را در ذهن تداعی می کند.چرا که با حضور در مناطق عملیاتی به یاد خواهیم آورد که دوران دفاع مقدس چه شرایطی داشتیم تا استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حفظ شد و جا دارد آن روزهای جبهه و آن وحدت و همدلی ، همبستگی و عبرت ها را به یادآوریم.
وی ادامه داد: جوانان در سفر راهیان نور آموزش های لازم برای حفظ استقلال کشور و فداکاری هایی صورت گرفته را فرا می گیرند.
سیدعباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه ضمن بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در یادمان شهدای شلمچه حضور یافت و نسبت به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.