زاهد فردوس پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با وجود ترمیم سیل بندها،به دلیل پیش بینی بارش باران در آینده و افزایش حجم رودخانه کرخه، همچنان آبگرفتگی و سیلاب روستاهای اطراف این رودخانه را تهدید می کند.
وی گفت: علاوه بر این، زهکش هایی در مسیر این رودخانه وجود دارد، به ویژه زهکش های سنتی که مجبور به بستن آنها شدیم تا آب در زمین های کشاورزی وارد نشود.
معاون فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: کارشناسانی به مزارع کشاورزی این شهرستان اعزام شده تا برآورد خسارت احتمالی از این مناطق را داشته باشند.
وی افزود:با وجود اینکه تجهیزات امدادرسانی در روستاهای حاشیه رودخانه کرخه این شهرستان مستقر هستند باز هم انتظار انتقال تجهیزات امدادی بیشتری به این منطقه داریم.
وی گفت:58 روستا در شهرستان دشت آزادگان وجود دارد که بیشتر آنها باتوجه به ضرورت شغلی مردم این مناطق که بیشتر کشاورز و دامدار هستند در کنار رودخانه استقرار یافته اند.
گفتنی است هفته گذشته روستای مچریه از توابع بخش بستان در شهرستان دشت آزادگان بر اثر بالا آمدن سطح رودخانه میسان دچار آبگرفتگی شد.
دبی رودخانه کرخه در مقطع دشت آزادگان هم اکنون به حدود 360 مترمکعب در ثانیه رسیده که پیش از این حدود 80 متر مکعب در ثانیه بود. دبی رودخانه میسان از شاخه های رودخانه کرخه نیز قبلا حدود 80 مترمکعب در ثانیه بود که اکنون به 176 متر مکعب رسیده است.دبی رودخانه هوفل از دیگر شاخه های کرخه نیز پیش از این حدود 30 متر مکعب در ثانیه بود که اکنون به 85 متر مکعب در ثانیه رسیده است.
دشت آزادگان با مرکزیت شهر سوسنگرد در غرب استان خوزستان واقع است. این شهرستان از شمال به شهرستان شوش و استان ایلام، از غرب به کشور عراق و از شرق به شهرستان اهواز محدود می‌شود. ‏
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.