یعقوب کرمی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمادگی ماشین آلات سنگین برای مقابله با افزایش احتمالی آب رودخانه دز در روزهای پیش رو ضروری است.
وی اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران شرکت آبیاری شمال خوزستان از روزهای گذشته به حالت آماده باش درآمده و هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی منطقه به عمل آمده است تا در صورت لزوم، ماشین آلات سنگین بصورت منسجم برای کنترل و ترمیم سیل بندها بویژه در منطقه زاویه های دزفول وارد عمل شوند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان تاکید کرد: انجام اقدامات بازدارنده از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه ها و مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر به ویژه کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه در حال انجام است.
وی از آمادگی پرسنل حراست و بهره برداری شرکت متبوع خود برای اعلام میدانی هشدارهای افزایش آب به افراد نزدیک ساحل رودخانه بویژه درمحدوده سد های تنظیمی و انحرافی دز و نیز سد تنظیمی انحرافی کرخه خبر داد و گفت: نقاط حادثه خیز شبکه شناسائی شده و اقدامات پیشگیرانه در دست اقدام است.
کرمی به انجام عملیات پیشگیرانه برای مدیریت شرایط افزایش جریان آب اشاره کرد و افزود: علاوه بر ترمیم و بازسازی سیل بند منطقه زاویه های دزفول، عملیات انحراف آب و ایجاد مسیر جدید برای عبور جریان آب در ساحل شرقی رودخانه در حوالی روستای گاومیش آباد شرقی، بوسیله ماشین آلات سنگین شرکت در حال انجام است.
به گزارش ایرنا در پی افزایش بارندگی ها و جریان خروجی رودخانه دز، بخشی از سیل بند منطقه زاویه های دزفول تخریب شد که اخیراً با تلاش شبانه روزی دستگاه های ماشین آلات سنگین شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان و سایر دستگاههای اجرایی ترمیم شد.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.