میرمحمد آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: عمر بالا، فرسودگی شبکه و انشعابات غیرمجاز از عوامل اصلی هدر رفت آب در هندیجان است که با نوسازی شبکه آب در سایر مناطق هندیجان این مشکلات تا حدی کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه اصلاح شبکه آب در منطقه کهباد حدود سه ماه زمان صرف شد افزود: شبکه آب این منطقه از هندیجان از زمان نخستین لوله گذاری در گذشته تاکنون تعویض نشده بود و با این اصلاح لوله های پلی اتیلن جایگزین لوله های آزبست و پولیکا شده و مشکلات افت فشار و شکستگی مکرر از بین خواهد رفت.
مدیر آب و فاضلاب شهری هندیجان با بیان اینکه اعتبار کل این طرح حدود 50 میلیارد ریال است گفت:در ادامه شبکه آب کوی شهید رجایی به طور کامل،و کوی پاسداران نیز با نوسازی انشعابات قدیم بهسازی می شود.
وی ادامه داد: هندیجان به دلیل برداشت بی رویه کشاورزان شهرستان های بالادست با مشکل کمبود آب به ویژه در تابستان روبه رو است، اما با همکاری و مصرف مناسب آب توسط شهروندان هندیجان، این مشکلات مدیریت شده است.
آقایی در خصوص اقدامات لازم به منظور کاهش هدر رفت آب در هندیجان گفت: هم اکنون آب مورد نیاز برای شستشوی موردی خیابان ها از محل پساب آب شیرین کن در اختیار شهرداری قرار می گیرد و لوله کشی برخی از قسمت های فضای سبز هندیجان نیز به جای غرق آبی به سیستم قطره ای تبدیل شده که امیدواریم توسط شهرداری توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 700 کنتور معیوب در هندیجان تعویض شده و 2 هزار و 100 کنتور دیگر توسط پیمانکار مربوطه در برخی مناطق هندیجان تعویض خواهد شد.
بندر هندیجان در جنوب خوزستان و با 95 کیلومتر مرز آبی و دو بندر تجاری و صیادی سجافی و بحرکان در شمال خلیج فارس قرار گرفته‌ است.
7163/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.