فرماندار هندیجان گفت: برای فردی مجوز برداشت صدف از سواحل هندیجان در 600 هکتار به مدت 5 سال را صادر کرده اند که باید این مجوز باطل شود. مردم و محیط زیست مخالف هرگونه برداشت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، کوروش مودت اظهار داشت: به دلیل اینکه مردم هندیجان مخالف برداشت صدف و ماسه بندر بحرکان بودند و همچنین نداشتن مجوز و پیوست محیط زیستی، ما اجازه برداشت صدف را تاکنون نداده‌ایم؛ به همین دلیل پیمانکار مربوطه در دیوان عدالت اداری از فرمانداری هندیجان شکایت کرده است.

وی افزود: در حال حاضر احضاریه دیوان عدالت اداری به فرمانداری هندیجان واصل ‌شده و ما هم در حال تهیه لایحه قانونی و دفاعیه خود مبنی بر نداشتن مجوز محیط زیستی و مخالفت‌های مردمی در خصوص برداشت صدف هستیم.

فرماندار هندیجان ادامه داد: موضوع مخالفت برداشت صدف، مطالبات به ‌حق مردمی بوده و ما براساس خواسته و مطالبه مردم عمل می‌کنیم. استاندار خوزستان، دستگاه‌های مرتبط و غیرمرتبط را در جریان امر قرار داده‌ایم.

وی گفت: صنعت، معدن و تجارت یک سند رسمی برداشت ذخایر صدف را به مدت 5 سال در 600 هکتار به پیمانکار غیر بومی داده تا بتواند صدف‌ها را برداشت کند. ما راه قانونی ابطال این مجوزهای برخلاف مصلحت عمومی و زیست‌ محیطی را در پیش ‌گرفته‌ایم.

مودت عنوان کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه گردشگری بندر بحرکان که مصوبه هیئت دولت است، به این ماسه و صدف‌ها نیاز داریم و اگر این برداشت صورت گیرد ضربه سختی بر پیکره منطقه خواهد بود. همچنین مخالفت‌ها و اعتراض‌های مردمی نیز در این امر وجود دارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ابطال مجوز را به کمیسیون‌های مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت داده‌ایم همچنین استاندار خوزستان هیئت ویژه‌ای را برای رسیدگی و بررسی این موضوع به شهرستان هندیجان اعزام کرده و این هیئت موضوعات را با حضور در فرمانداری و بندر بحرکان بررسی نمودند.

WhatsApp Image 2019-01-03 at 8.02.05 PM

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.