به گزارش ایرنا موسسه فرهنگی هنری باغچه برای اولین بار در خوزستان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی 2 روزه ای با عنوان 'استیتمنت هنرمند' کرد، این کارگاه آموزشی روز پنجشنبه 29 آذر با تدریس حمید سوری، دانشجوی دکترای دانشگاه کالیفرنیا برگزار شد و امروز جمعه نیز ادامه دارد.

مخاطبان این کارگاه هنرمندان هستند و سرفصل‌ها و آموزه‌های مدرس فقط مختص یک رشته هنری نیست.

در روز اول این کارگاه که با موضوع گزاره هنرمند (استیتمنت) برگزار شد در مورد چیستی استیتمنت و چگونگی نوشتن آن و ضرورت هایش صحبت شد.
به طور کلی این کارگاه با هدف پاسخ گویی به پرسش‌های پیرامون استیتمنت، مرور نمونه‌های برجسته، راه‌های نوشتن آن برگزار شده است.
در دومین روز این کارگاه نیز گزاره‌های نوشته شده شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفت و روشهای بهبود و ارتقای آن‌ها پیشنهاد شد.
استیتمنت یا بیانیۀ یک نمایشگاه نوشتاری است که در آن اصلی‌ترین ایده‌های آن نمایشگاه به مخاطب ارائه می‌شود، در این نوشتار خواننده با تصویری کلی از نمایشگاه و نیز توصیف‌هایی در مورد برخی آثار کلیدی، پیوندهای برون متنی اثار با زمینه های احیاناً سیاسی، اجتماعی، مذهبی و یا دلالت‌های هنری آثار و پیوند آن‌ها با سایر آثار هم سبک یا شباهت‌ها و تفاوت‌های آن آشنا می شود.
حمید سوری دانشجوی دکترای تاریخ هنر از دانشگاه کالیفرنیا سانتاباربارا است، او تا کنون نمایشگاه های عکس و ویدئو آرت در کشورهایی از جمله یونان، هند، ایتالیا و آمریکا برگزار کرده است و سخنرانی های متعددی در مراکز علمی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور داشته است.
سوری داور مسابقات عکاسی و هنرهای جدید در داخل و خارج از ایران نیز بوده است، وی همچنین مدیریت گروه عکاسی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد، عضویت شورای سیاستگذاری و هیات انتخاب هنر جدید موزه هنرهای معاصر، برگزاری نمایشگاه عکس A Glimpse of Iran در یونان و قبرس، دبیری همایش ششمین دوسالانه نقاشی تهران، مدیریت واحد پژوهش موزه هنرهای معاصر تهران، دبیری نمایشگاه جنبش هنر مدرن در موزه هنر های معاصر تهران،دبیری نمایشگاه پنجره های نقره ای در موزه هنر های معاصر تهران و دبیری نخستین جشنواره هنرمندان خود آموخته ایران را در کارنامه دارد.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.