به گزارش ایرنا حمید افضلی روز چهارشنبه در سومین گردهمایی فصلی مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات تابعه استان خوزستان در اهواز با اشاره به تداوم مشارکت مردم خوزستان در طرح های عمرانی عتبات مقدسه افزود: اشتیاق مردم ولایت مدار خوزستان در مشارکت خودجوش در بازسازی و طرح های توسعه ای اعتاب مقدسه نشانه علاقه عمیق به راه و رسم اهل بیت علیهم السلام است.
وی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات با 2 هدف ساماندهی به نذورات و هدایای مردمی که با نیت بازسازی عتبات مقدسه تقدیم می شود و هدفمند سازی نذورات و هدایا برای بازسازی عتبات مقدسه همچنان به فعالیت خود با مشارکت بسیار نزدیک مردم ادامه می دهد.
افضلی افزود: به لطف الهی ستاد بازسازی عتبات عالیات با کمک هدایا و نذورات مردمی که از سر اخلاص و با طیب خاطر به این امر مقدس اهدا کرده اند توانست خدمات و اقدام های قابل توجهی در بازسازی و عمران حرم های مطهر داشته باشد.
مسئول امور استان های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: در چند سال اولیه تشکیل ستاد به طور کامل کار بازسازی حرم ها به انجام رسید و پس از آن ستاد وارد مرحله توسعه بارگاه ملکوتی ائمه اطهار(ع) در عراق شد و به عنوان اولین پروژه طرح توسعه حرم امام علی (ع) را با ساخت صحن بزرگ حضرت زهراء(س) به مساحت 220هزار متر مربع آغازکرد.
افضلی با بیان اینکه گام نخست صحن حضرت زهراء(س) در حرم مطهر حضرت علی (ع) به بهره برداری رسیده است بیان کرد: با ساخت کامل این صحن گنجایش زائران در حرم امام علی(ع) به 20برابر ظرفیت فعلی افزایش می یابد.
وی در ادامه افزود: از جمله آثار و فواید پرداختن به بازسازی عتبات مقدسه علاوه بر فراهم آوردن رفاه و آسایش زائران، باعث احیای آثار هنری و معماری ایرانی به کار رفته در حرم های مطهر که به علت بی توجهی و عوامل فرسایشی در حال از بین رفتن بوده است می باشد.
افضلی ، صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از مرزها و همچنین رونق دادن به صنایع و تولیدات داخل و معرفی ظرفیت های صنعتی، فنی، مهندسی و هنری داخل کشور از دیگر آثار و برکات فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در 2 کشور عراق و سوریه عنوان کرد.
حجت الاسلام سید محمود موسوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان نیز در این نشست که در ستاد استان برگزار شد، گفت: مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان ها و ستاد استان به لطف الهی و توسل به ائمه اطهار(ع) ، حمایت ها و پشتیبانی خیران و مردم محب اهل بیت(ع) توانست اقدام های قابل توجهی را در راستای عمران و آبادانی عتبات مقدسه و تسهیل زیارت زایران در حرم های مطهر انجام دهد.
وی پیگیری ساخت و تکمیل مضیف و میهمانسرای حرم حضرت زینب(س)، ساخت و نصب قاطع(دیواره فلزی شیشه ای) اطراف ضریح مطهر حرم های حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حرم امامین عسکریین(ع) و مشارکت در ساخت صحن حضرت زهرا(س)، مشارکت در صحن حضرت زینب(س)کربلا و مسقف سازی خیابان صاحب الزمان(عج) در حرم امامین جوادین(ع) در شهر کاظمین را از پروژه های مهم این ستاد در سال جاری عنوان کرد.
در این نشست پیگیری انجام تعهدات سال ستاد بازسازی عتبات عالیات ، تبادل نظر در خصوص چگونگی اطلاع رسانی، گزارش پیشرفت دریافت اقساطی نذورات، گزارش اجرای تفاهم نامه ها و جدول انجام بازرسی و نظارت از ستادها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در همه شهرستان های استان نمایندگی فعال دارد و تاکنون هیچ اعتبار دولتی برای مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات عالیات دریافت نکرده و نمی کند.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.