محمد حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توفان و سیل خسارت های زیادی به بخش کشاورزی، دامداری و زیرساخت های شهرستان دزفول وارد کرده است که پس از بررسی و ارزیابی آنها توسط کارشناسان نتایج در ستاد مدیریت بحران ارائه می شوند.
وی گفت: آمار خسارت های دزفول بر اثر سیل و توفان به مدیریت بحران استان خوزستان اعلام می شود تا با فوریت کار بازسازی آنها آغاز شود.

** خسارت سیل به بخش کشاورزی دزفول بی سابقه است
معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: توفان، باد و بارندگی شدید همراه با تگرگ خسارت های زیادی به بخش کشاورزی و دامداری دزفول وارد کرده است و برخی مزارع تا 100 درصد آسیب دیده اند.
علی کرمی افزود: در حال حاضر 12 تیم برای بازرسی و بررسی آمار خسارت ها به مزارع اعزام شده اند و در حال آمارگیری هستند که به محض جمع بندی نتایج اعلام خواهد شد.
وی از مسئولان استانی درخواست کرد برای بازدید از مزارع خسارت دیده دزفول به این شهرستان سفر کنند و در جریان این خسارت ها قرار گیرند.
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول اظهار داشت: کشاورزان درخواست دارند متولیان امر برای جبران خسارت ها ورود کنند چرا که طبق آمار هواشناسی بارندگی شدید در یک ساعت در دزفول بی سابقه بوده و خسارت های فراوانی به بخش کشاورزی وارد کرده است.

** 65 راس گوسفند وبز در دزفول تلف شد
رئیس دامپزشکی دزفول نیز گفت: دیواره شهرک صنعتی دزفول حوالی شهر سیاه منصور در سیل و توفان پنجشنبه ریزش کرد که بر اثر ریزش این دیواره 65 راس گوسفند و بز تلف شد.
محسن ورجاوند افزود: یک قصاب نیز اقدام به ذبح این دام های تلف شده کرده بود که با اطلاع از این موضوع اقدام به بازرسی شد و ضمن ضبط لاشه های دام تلف شده قصاب متخلف دستگیر شد.
پنجشنبه گذشته 60 میلیمتر بارندگی در یک ساعت در دزفول ثبت شد.
بر اثر سیل و توفان پنجشنبه مزارع کاهو، گندم، ذرت، سبزی و صیفی شهرستان دزفول دچار خسارت شدید شدند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.