به گزارش ایرنا فرماندار شوش روز جمعه در آیین بدرقه یک کاروان دانش آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس گفت: آشنایی با فداکاری و جانفشانی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس ره توشه ای مهم برای دانش آموزان است.
عدنان غزی افزود:دانش آموزانی که در قالب راهیان نور عازم می شوند طالب این هستند که یک بار دیگر به این مناطق مشرف، و با شهدا به راز و نیاز بپردازند چرا که در این اردوهای معنوی بیش از پیش با مقاومت ها و فداکاری های فرزندان دهه های 50 و 60 این مرز و بوم آشنا می شوند.
وی ادامه داد:دانش آموزان با الگوگیری از شهیدان در جهت اعتلای نظام و مبارزه با دشمنان قسم خورده اسلام استوارتر و راسخ تر گام بر می دارند.
وی افزود: دانش آموزان با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، با فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش آشنا خواهند شد و به امنیتی که این شهیدان برای ما به ارمغان آورده اند پی خواهند برد.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان شوش نیز گفت: انتقال و گسترش فرهنگ شهادت، فداکاری، از خودگذشتگی و رشادت در چنین اردوهای فرهنگی باعث می گردد که شما مبلغانی برای منتقل کردن این فرهنگ به دیگران باشید.
سروان علی اسد زاده افزود:از مهمترین اهداف برپایی اردوهای راهیان نور دانش آموزی، ورود به سرزمینی است که عطر بهشت دارد و قداستش همچون سرزمین کربلا است و در یک کلام راهیان نور یعنی انقلابی بودن و انقلابی ماندن در مسیر امام حسین (ع).
وی گفت:در مرحله نخست360 نفر از دانش آموزان بسیجی دختر توسط هشت اتوبوس در قالب کاروان راهیان نور بسیج دانش آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از جمله دهلاویه ، چذابه ، شلمچه ، و حمیدیه اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا این اردو به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و در طول این مدت برنامه های متنوع فرهنگی نیز برای دانش آموزان اجرا خواهد شد.
امسال در مجموع 650 دانش آموز دختر و پسر شوشی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می شوند.
در این آیین که در حرم حضرت دانیال نبی (ع) برگزار شد تعدادی از مسئولان محلی حضور داشتند.
7280/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.