به گزارش ایرنا یداله مهرعلیزاده در نشستی که روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در محل استانداری خوزستان به منظور بررسی آخرین وضعیت این شرکت برگزار شد بیان کرد:امید است با تلاش صورت گرفته، فعالیت عادی این شرکت از فردا پنجشنبه آغاز ، و این شرکت به تولید خود ادامه دهد.
وی گفت: بحث بیمه کارگران این شرکت با تامین اجتماعی به مدت یک سال دیگر تمدید شده و هم اکنون این شرکت در وضعیت عادی قرار دارد و فردا پنجشنبه نیز مدیر عامل این شرکت با کارگران یک جلسه تکمیلی در خصوص آخرین وضعیت شرکت برگزار می کند.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز بیان کرد: تا جایی که امکان دارد در حال پیگیری تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران این شرکت هستیم و با کمک مسئولان تمامی مشکلات این شرکت برطرف خواهد شد.
امید اسد بیگی گفت: معوقات کارگران این شرکت نیز با شروع نخستین روز بهره برداری پرداخت می شود.
وی با اشاره به مطالبات بازنشستگان این شرکت بیان کرد: بازنشستگان این شرکت به سه گروه تقسیم شده اند ، یک گروه از آذر 95 بازنشسته شدند که 2 هزار و 500 میلیون ریال از سنوات آنها پرداخت نشده است.
اسد بیگی افزود: گروه دیگر از بازنشستگان که 364 نفر هستند از اسفند 95 سنوات خود را به ملبغ 225 میلیارد ریال از شرکت طلب دارند.
وی گفت: 2چک به مبلغ 110 میلیارد ریالی به بازنشستگان گروه دوم پرداخت شده و باقی طلب آنها نیز در قالب 2 چک با آغاز فصل بهره برداری پرداخت می شود.
وی بیان کرد: گروه سوم بازنشستگان نیز از اردیبهشت 96 سنوات خود را از این شرکت طلبکار هستند.
کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 24 روز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و معوقات خود تجمع کردند.
کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.