به گزارش خبرنگار ایرنا پیمان جهانگیری روز سه شنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت حماسه چهارم آذر اندیمشک در فرمانداری این شهرستان افزود: مردم شهید پرور اندیمشک در طول دوران دفاع مقدس با حضور پررنگ در صحنه و نقش آفرینی خود همواره پاسدار نظام اسلامی و ارزش های انقلاب بوده اند.
وی اظهار داشت: چهارم آذر در شهرستان اندیمشک تداعی کننده مقاومت ستودنی و ارزشمند فرزندان این خطه در برابر هجوم غیرانسانی دشمن بعثی با حمایت استکبار جهانی است.
فرماندار اندیمشک با بیان اینکه مدارس و بیمارستان اندیمشک در این روز از آسیب و هجوم دشمن در امان نماندند، افزود: تاریخ هرگز تکه های از هم جدا شده شهدای والامقامی که در این هجوم جان خود را از دست دادند، فراموش نخواهد کرد.
وی گفت: چهارم آذر مختص فرد یا شهرستان اندیمشک نیست بلکه با توجه به عظمت این روز بزرگ، متعلق به کل کشور است.
جهانگیری افزود: برای تبیین و تشریح ابعاد این حماسه باید از ظرفیت رسانه های جمعی استفاده شود زیرا نسل های جدید هنوز با عمق و عظمت این حماسه آشنایی کامل ندارند.
فرماندار اندیمشک با بیان اینکه پارسال مراسم بسیار خوبی در این روز برگزار شد، افزود: چهارم آذر نماد استقامت مردم حماسه ساز اندیمشک است و همایش بزرگداشت این روز با حضور اقشار مختلف مردم و مهمانان ویژه در شهرستان برگزار خواهد شد.
چهارم آذرماه سال 1365 در اوج ایستادگی و مقاومت ملت ایران درمقابل دشمن متجاوز، اندیمشک مورد هجوم ددمنشانه 54 فروند هواپیمای دشمن قرار گرفت.
حمله وحشیانه جنگنده های هوایی دشمن در این روز 300 تن را در اندیمشک شهید و 700 نفر دیگر را مصدوم کرد.
بمباران هوایی اندیمشک از سوی دشمن بعثی به مدت یک ساعت و 45 دقیقه به طول انجامید.
این حمله هوایی دشمن را طولانی ترین بمباران هوایی دشمن در دوران جنگ تحمیلی نیز بیان کرده اند.
شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان بیش از یکهزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.
7281/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.