سید کریم حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری 70 خانه ورزش روستایی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان راه اندازی و تجهیز شدند در حالی که سال گذشته 10 خانه در نقاط مختلف استان آغاز به کار کردند.
وی با اشاره به این که با توجه به تعداد روستاهای استان، این تعداد خانه ورزش روستایی باید بیشتر شود گفت: در همین راستا سعی کردیم با تکیه بر تولیدات داخلی از کالاهای باکیفیت ایرانی برای تجهیز این خانه ‌های ورزش روستایی استفاده کنیم.
رییس هیات ورزش روستایی و عشایری خوزستان گفت: برای پویائی ورزش روستایی سعی داریم با برگزاری جشنواره‌ ها و رقابت ‌های مختلف فضایی مناسب برای روستائیان مهیا کنیم تا برای ارتقای سلامت خود بتوانند از تجهیزات مورد نیاز در این خانه های ورزش استفاده کنند.
وی در ادامه به برگزاری المپیاد بازی های روستایی و عشایری کشور به میزبانی خوزستان در بهمن و اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: این رقابت ها با حضور ورزشکاران روستائی کشور برگزار و تمام بازی های بومی و محلی به نمایش گذاشته می شود.
حسینی افزود: بازی های بومی و محلی علا.ه بر زیبایی با توجه به این که ریشه در فرهنگ این آب و خاک دارند، می توانند نشاط را به صورت واقعی به جامعه تزریق کند .
وی ادامه داد: با برگزاری بازی های بومی و محلی و معرفی هر چه بیشتر آنها وجوه مشترک فرهنگی مناطق مختلف کشور نمایان شود.
رییس هیات ورزش روستایی و عشایری خوزستان پس از رایزنی های به عمل آمده بازی چوب بازی در قالب یک انجمن ورزشی، ثبت ملی شد افزود: همچنین ' یزله عربی ' که آئین نامه آن در حال تنظیم است تا پایان سال ثبت ملی خواهد شد.
یزله یکی از آداب و رسوم مناطق جنوب است که در مناسبتهای مختلف و بر حسب موقعیت ها برگزار می شود . یزله خواندن اشعار عربی ریتمیک است که هم در مراسم عروسی و شادی و هم در مراسم عزاداری البته برحسب موقعیت مجلس خوانده می شود و بقیه یزله خوان را همراهی می کنند و بیت آخر یزله با همراهی بقیه افراد خونده می شود.

9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.