جبار حمادی صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سهم کشت پاییزه سال زراعی جاری این شهرستان را 11 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: با توجه به بارندگی مناسب پاییز امسال کشاورزان شادگانی 20 هزار هکتار محصول کشت و برداشت می کنند.
وی بارش باران و تاثیر آن در زمین های کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با آغاز بارش باران در شادگان، آب در انهار جاری شده و کشاورزان عملیات بذر پاشی در زمین های زراعی را آغاز کردند.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره کمبود کود فسفات برای زمین های کشاورزی این شهرستان گفت: با رفع این مشکل می توان میزان تولید محصول در شادگان را افزایش داد.
حمادی تصریح کرد: مهمترین مشکل کشاورزان شادگان عدم اطمینان از تامین آب و آبیاری است، که باعث شده کشاورزان حوضه جراحی و پایین دست دارخوین در رابطه با کشت و یا عدم کشت بلاتکلیف باشند.
وی گفت: با این وجود مدیریت جهاد کشاورزی شادگان در راستای حمایت از کشاورزان اقدام به تامین نهادهای مورد نیاز در حد توان کرده است.
وی افزود: بحران بی آبی در سال گذشته میزان محصولات کشاورزی را کاهش داده بود که امسال با بارش های مناسب پاییز می توان سال زراعی خوبی را برای کشاورزان منطقه پیش بینی کرد هر چند که نیاز به رها سازی آب در زمین های کشاورزی همچنان ضروری است.
شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارد.
این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است.
شادگان با 57 هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است و گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی آن به شمار می‌ روند.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.