احمدعلی آهنگر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه خانوارهای عشایری بیشتر در چادر مستقر هستند ، هنگام بارندگی شدید و تند باد دچار مشکل می شوند.
وی گفت: پس از گزارش های دریافتی و بازدید میدانی توسط ماموران جمعیت هلال احمر موکت، پتو، مواد غذایی و نایلون پوششی برای حفاظت از چادرهای عشایری بین این خانوارها توزیع شد.
رییس جمعیت هلال احمر شوشتر ادامه داد:این خانوارها در بخش میان آب، روستای درب خزینه و جاده کشت و صنعت کارون به صورت فصلی ساکن هستند.
بارندگی از سه شنبه گذشته تا امروز یکشنبه به طور پراکنده در شوشتر ادامه داشته و در این مدت 38 میلیمتر بارش باران ثبت شده است. از ابتدای سال آبی(اول مهر) تاکنون حدود 58 میلیمتر باران در شوشتر باریده است.
در شهرستان شوشتر حدود 2هزار و500 خانوار عشایری با 120هزار راس دام وجود دارد که حدود 700 خانوار آنها در شهرک های مختلف شوشتر ساکن شده اند.
شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در 89 کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.
7159 / 6037
***
رانندگان جاده اندیکا - شهرکرد تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند
رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اندیکا نیز گفت: تاکنون بارش برف در منطقه تاراز گزارش نشده اما با توجه به بارش برف در گردنه چری در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری، رانندگان در این جاده تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.
کورش دهنو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بارش شدید باران در منطقه تاراز از صبح روز یکشنبه شروع شده و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: هم اکنون تردد در جاده های شهرستان اندیکا به روال عادی جریان دارد اما در گردنه چری با توجه به بارش برف تردد تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکانپذیر است.
سه تیم به صورت شبانه روزی در راهداری تاراز مستقر هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل، کار بازگشایی این مسیر را انجام می دهند.
جاده تاراز در شهرستان اندیکا از راه های ارتباطی خوزستان به چهارمحال و بختیاری است.
گردنه چری در شهرستان کوهرنگ، در جاده ارتباطی شهرکرد - اندیکا واقع است.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه، دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.
7159 / 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.