به گزارش ایرنا این امکانات از نقطه مرزی شیب عراق تا مرزبانی چذابه و از پایانه چذابه تا مسیرهای منتهی به کلانشهر اهواز و اندیمشک به صورت تمام وقت در خدمت زائران قرار گرفته است.
نخستین نیاز زائران اربعین حسینی استفاده از ناوگان جابه جایی در محدوده پایانه مرزی چذابه و نیاز بعدی رسیدن به شهرهای مقصد است.

* 80دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران در محدوده پایانه چذابه
شهردار معنوی چذابه گفت: همزمان با اوج گیری بازگشت زائران از روز چهارشنبه 80دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران اربعین حسینی در محدوده پایانه مرزی چذابه به کار گرفته شده است.
محمد رستم منش افزود: این اتوبوس ها برای انتقال مسیر 500متری زائران از پایانه شیب عراق تا مرزبانی چذابه و از آنجا تا مواکب مردمی در اطراف پایانه و محل پارکینگ ها است.
وی افزود:ناوگان جا به جایی زائران تا بازگشت زائران اربعین حسینی که تا روز جمعه یازدهم آبان فعال خواهد بود و در صورت نیاز خدمت رسانی تداوم خواهد داشت.
شهردار معنوی چذابه با اشاره به اینکه تاکنون کمبودی در زمینه اتوبوس نداشته ایم اظهار داشت: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی مایه افتخار همه خادمانی است که از مدتها قبل در این منطقه مرزی مشغول خدمت رسانی هستند.

* اتوبوس های رایگان از چذابه تا اهواز
مدیرپایانه چذابه گفت: حدود 30دستگاه اتوبوس از دستگاه های اجرایی و سپاه خوزستان مسئولیت انتقال رایگان زائران از پایانه مرزی چذابه به اهواز را برعهده دارند.
احسان نونژاد افزود: این اتوبوس ها از روز هشتم آبان(سه شنبه) در مسیر چذابه به اهواز فعال شده و در صورت نیاز امکان افزایش اتوبوس ها وجود دارد.
به گفته وی در این پیوند هماهنگی های لازم با قرارگاه اربعین در چذابه انجام شده است و در 2 روز اخیر جا به جایی زائران به اهواز بدون مشکل خاصی انجام شده است.

* اتوبوس به مقصد چهار شهر بزرگ کشور
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان و رئیس قرارگاه اربعین در چذابه گفت: دهها دستگاه اتوبوس برون شهری انتقال زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه به شهرهای شیراز ، اصفهان ، یزد و مشهد به کار گرفته شده است.
علی حسین حسین زاده افزود: زائرانی که قصد داشته باشند به شهرهایی که در این مسیرها قرار گرفته اند می توانند با قیمت مصوب به شهرهای خود مراجعت کنند.
وی گفت:ترتیبی اتخاذ شده تا زائران جا مانده از کاروان های خود نیز به شهرهای خود انتقال یابندو در صورتی که زائرانی پول یا کارت های بانکی خود را در کشور عراق گم کرده اند به صورت رایگان به شهرهای خود انتقال می یابند.

* مسئولیت سنگین درمانگاه های مستقر در پایانه چذابه
اغلب زائران بازگشته از عراق که وارد پایانه چذابه می شوند با ناراحتی ها گوارشی ، تب و سرماخوردگی مواجه هستند که بلافاصله به درمانگاه ها و مراکز امدادی تحت درمان قرار می گیرند.
هم اکنون مراکز وابسته به فوریت های پزشکی خوزستان ، اکیپ های وابسته به هلال احمر ، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و نیروی انتظامی مستقر در منطقه چذابه به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی هستند.
بیمارستان صحرایی24تختخوابی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سه کیلومتری پایانه مسافری چذابه با همه امکانات برای خدمت رسانی بسیج شده است.
هم اکنون درمانگاه این بیمارستان پذیرای دهها زائر اربعین حسینی است و در بخش بستری نیز خدمات ویژه به زائران ارائه می شود.

* آمادگی مردمی بستان ، سوسنگرد و حمیدیه برای پذیرایی به زائران
عموم مردم ولایتمدار به خصوص جوانان و نوجوانان بستان ، سوسنگرد ،حمیدیه و دهها روستای مسیر چذابه تا اهواز و چذابه - الوان - شوش - اندیمشک با فعال کردن مجدد موکب ها به استقبال زائران آمدند.
مدارس نوبت صبح این شهرها برای استقبال در خور شان زائران اربعین تعطیل شده و همه خانه ها به موکب تبدیل شده است.

*بسیج امکانات مواکب مردمی در چذابه
با شتاب گرفتن ورود زائران اربعین حسینی به میهن اسلامی از مرز چذابه ، دهها دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران به محل برپایی مواکب مردمی در سه کیلومتری این گذرگاه مرزی اختصاص یافته تا زائران در این مواکب پذیرایی شوند و اندکی نیز استراحت کنند.
در این مواکب علاوه بر غذا و نوشیدنی ها گرم و سرد ، دهها چشمه حمام نیز فعال شده است.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی رئیس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان به ایرنا گفت: امکانات مورد نیاز برای زائران در موکب ها تا روز جمعه 11آبان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی وجود دارد و در این زمینه مشکلی نیست.
مرزبانی ، نیروی انتظامی ، گذرنامه ، گمرک ، یگان ویژه و نیروهای امنیتی و پشتیبانی همچنان در گذرگاه مرزی چذابه مشغول خدمت رسانی شبانه روزی به زائران اربعین حسینی هستند.
گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.