پیرحسین کولیوند شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از پایانه و فوریت های پزشکی مستقر در مرز چذابه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: مرز چذابه نسبت به شلمچه و مهران خلوت تر و تردد درآن ، نسبت به دیگر مرزها از ترافیک کمتری برخوردار است ولی در هر صورت خدماتی که ارائه می شود ، خدمات با کیفیتی است و حتی توصیه می شود که زائران مرز چذابه را برای بازگشت به دلیل دسترسی مناسب تر و خلوتی بیشتر انتخاب کنند.
وی ادامه داد: تعداد900دستگاه آمبولانس و 10 فروند بالگرد در هر سه گذرگاه مرزی به کشور عراق مستقر هستند و در هر مرز دو بیمارستان سیار فعالیت دارد.

*هیچگونه بیماری ویروسی و واگیردار در بین زائران وجود ندارد
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور افزود: با مراقبت هایی که کارشناسان بهداشت و مدیریت بیماری های واگیردار داشته اند تا کنون هیچگونه بیماری واگیردار یا شایعی زائرین را تهدید نکرده است.
کولیوند با اشاره به اینکه نیروهای فوریت پزشکی امسال کمترین فاصله ها را برای استقرار درنظر گرفته اند، عنوان کرد: تا کنون 130 هزار نفر به مراکز فوریت های پزشکی و مراکز درمانی مستقر، مراجعه کرده اند که از این تعداد سه هزار نفر در بیمارستان های ثابت مرزی برای ادامه مراحل درمانی بستری هستند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط در منطقه صفر مرزی به منظور نظارت بر تهیه و پخت غذا در مواکب مستقر شده اند و این خدمات تا بازگشت آخرین زائر در مرزهای کشور ادامه دارد.

/6002/9931
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.