به گزارش ایرنا این داشته های ماندگار که صالحات باقیات نزد خداوند محفوظ است شامل انبوهی از امکانات مورد نیاز و ضروری زائران است و توسط خادمان و خدمتگزاران موکب اوقاف وامور خیریه مستقر در محل برپایی مواکب مردمی در مرز چذابه بین زائران توزیع می شود و بخشی از امکانات نیز مورد استفاده مستقیم زائران قرار می گیرد.
این امکانات و تجهیزات شامل 30چشمه سرویس بهداشتی ، 10چشمه حمام ، پتو ، اسکان ، صبحانه گرم (آش یزدی) نهار و شام ، مخزن ذخیره آب خشکبار و آب معدنی است.
علاوه بر آن یک دستگاه نانوایی فعال شده که به صورت تمام وقت ، نان گرم در اختیار زائران تازه از راه رسیده قرار می دهد. همه خادمان این دستگاه جوانان بااشتیاق یزدی هستند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:خدمت به زائران اربعین حسینی یکی از نیات امینانه واقفین است و اوقاف نیز به عنوان یک امانت الهی ، امکانات وقف شده را در اختیار زائران امام حسین (ع) قرار می دهد.
حجت الاسلام مرتضی فرهادی نژاد افزود:حضور در این منطقه و برپایی موکب اوقاف در این منطقه مرزی به این منظور است که این امکانات به صورت مستقیم و و بدون واسطه در خدمت زائران قرار گیرد.
وی خدمت به زائران امام حسین(ع) را بر اساس روایات رسیده از ائمه معصومین علیهم السلام در ردیف بالاترین عبادات وثواب توصیف کرد و گفت: به برکت وجود امام حسین(ع) و زائران آن حضرت ، هرسال حجم پذیرایی و تنوع آن بیشتر می شود و به لطف الهی در سال های آینده نیز خدمت رسانی به زائران گسترده تر خواهد بود.
به گفته وی پنج سال پیش امکانات پذیرایی در خور شان زائران در این گذرگاه مرزی وجود نداشت ولی به برکت امام حسین(ع) هم اکنون شاهد حضور صدها موکب در این منطقه مرزی و خدمت رسانی به زائران هستیم و این جز عشق و محبت به سرور وسالار شهیدان که هر سال عمیق می شود نیست.
حجت الاسلام مجتبی خمیدی رئیس اداره اوقاف وامور خیریه دزفول که خدمت به زائران اربعین حسینی را افتخاری بزرگ می داند می گوید:برای خدمت رسانی به زائران اربعین ، همه مخلصانه همه پای آمده اند و شب وروز نمی شناسند.
وی که به عنوان خادم در موکب اوقاف به زائران خدمت می کند می گوید:این اجتماع عظیم و شور واشتیاق زائران برای عرض ادب به ساحت مقدس امام حسین(ع) عظمت شیعه را در بزرگترین اجتماع بشری به رخ دشمنان می کشد و این یک تودهنی محکم به استکبار و بدخواهان و دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.
حجت الاسلام خمیدی با اشاره به اینکه بیشتر امکانات موجود در این موکب از محل نیت واقفین است افزود: بخشی از خیران و نیکوکاران به نیت خدمت به زائران امام حسین(ع) ، امکانات و داشته های خود را در این راه عرضه کرده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه موکب اوقاف مستقر در گذرگاه مرزی چذابه تا چند روز پس از اربعین به زائران خدمت رسانی می کندافزود:تلاش شده پذیرایی در شان و منزلت زائران اربعین باشد و برای این کار همه به خصوص خادمان جوان و نوجوان پای کار هستند.
حجت الاسلام مرتضی خاکباز افزود:هر سال امکانات بیشتر و نوآوری قشنگ تر در صحنه پذیرایی از زائران خلق می شود و این جز عشق ومحبت به دستگاه الهی امام حسین(ع) که همه داشته های خود را برای خدا در طبق اخلاص گذاشت و برای رضای خدا فدا کرد نیست.
حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور نیز که برای بازدید از کم و کیف خدمت خدمت رسانی به زائران به چذابه سفر کرد ، ابراز محبت به سیدالشهدا(ع) و عشق به خدمت رسانی بیشتر در مواکب را غیرقابل توصیف خواند.
وی گفت:همه ما وظیفه داریم به زائران خدمت کنیم ولی برخی از جوانان مشتاق سر از پا نشناخته همه توان خود را برای خدمت به زائران به میدان آورده اند.
حجت الاسلام عادل که از گذرگاه مرزی شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر نیز بازدید و با تعدادی از موکب داران و خادمان مستقر در این منطقه دیدار و گفت و گو کرده پس از جمع بندی از سفر خود اظهار داشت: در شلمچه نیز این شور حسینی و بسیجی است که کارها را سامان می دهد و جلوه هایی بی بدیل از عشق و محبت به امام حسین(ع) خلق می کند.
به گزارش ایرنا هم اکنون 300موکب مردمی به نیت خدمت به زائران اربعین حسینی از2 هفته قبل کار خود را در گذرگاه مرزی چذابه شروع کرده اند و تا بازگشت زائران از کربلا ، خدمت رسانی به زائران را ادامه می دهند.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.