جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: برخی موارد در کشور ما مانند قرص ممکن است دارو باشد اما در کشور عراق به عنوان مواد مواد مخدر تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در مرز شلمچه، سردار مرتضی میرزایی شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید از این مرز اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کشور در مرزهای مجاز خروجی کشور با تمام قوا و امکانات مستقر شده به جهت اینکه زوار ابا عبدالله الحسین(ع) به راحتی از مرزهای خروجی کشور بدون داشتن دغدغه و مشکل تردد کنند.

وی افزود: ما به عنوان پلیس مواد مخدر در کنار سایر نیروهای نظامی در سه نقطه مرزی کشور مستقر شدیم تا زمینه آسایش را با همکاری همدیگر ایجاد کنیم و با استقلال در مرزها راهنمایی و توصیه های لازم برای زائرین با توجه به قوانین کشور ما با عراق راهنمایی را بدهیم تا حمل مواد به دلیل عدم آگاهی با خودشان هم می کنند و به کشور عراق می برند و کشف می‌شوند گرفتار نشوند.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که افرادی که به عنوان زوار به کشور عراق سفر می کنند دچار مشکل نشوند و آبروی زوار عبدالله الحسین حفظ شود.

سردار میرزایی تاکید کرد: با امکاناتی همچون فنی، سگ‌های موادیاب و استقرار افراد با تجربه در مرز مستقر شدیم تا چنانچه افرادی بخواهند خطایی را انجام دهند جلوگیری کنیم و با همکاری سایر عزیزانمان در مرزبانی و ناجا تردد شرایطی فراخم شده تا زوار با آرامش و به صورت روان به مرز شلمچه، مهران و چذابه برسند و از این مرز برای حضور در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امیدوارم امسال نیز نسبت به سال های قبل بتوانیم برای زوار تامین امنیت را به وجود آوریم عنوان کرد: مواردی که در این منطقه از افراد کشف می شود به دلیل آنکه بیشتر حالت مصرف کننده دارند، با هماهنگی دستگاه‌های قضایی بعضاً جریمه و بعضی‌ها که ضرورت دارد تشکیل پرونده و ارجاع به محاکم قضایی و در برخی موارد نیز با راهنمایی و ارشاد زمینه ای ایجاد کردیم تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی با مواردی که ناجا کشف کرده برخورد مناسب و قانونی صورت گرفته است.

سردار میرزایی بیان کرد: در کشور عراق برقراری امنیت با آن کشور است و مرزبانی عراق این تعهدات را داده که برای زوار کشور ما در آن طرف مرزها امنیت برقرار شود؛ تاکنون هیچ گونه موارد نا امنی برای زوار ما در عراق گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: برخی موارد در کشور ما مانند قرص ممکن است دارو باشد اما در کشور عراق به عنوان مواد مخدر تلقی می شود ولی ولی ما از طریق راهنمایی و ارشاد زمینه ای فراهم کردیم که به آن آن طرف مرز نبرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.