شرکت کیمیا بندر امام پس از هدفگذاری در چارچوب استراتژی پتروشیمی بندر امام با برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده موفق شد طبق طراحی اولیه با انجام تعمیرات اساسی، واحد MTBE خود را به افزایش ظرفیت صد درصدی برساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، واحد  MTBE شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال طراحی و مراحل احداث آن در فروردین ماه سال ۱۳۷۶ آغاز گردید؛ اما با وضع تحریم های ناعادلانه و غیرقانونی علیه کشورمان، شرکت UOP که موظف به اجرای تمام مراحل پروژه بود، از ادامه تعهدات خود امتناع ورزید و مراحل طراحی و مهندسی این پروژه توسط شرکت های داخلی با الگو برداری از واحدهای مشابه انجام و در سال ۱۳۸۰ با موفقیت به بهره برداری رسید.

به دلایل فنی و نوع کاتالیست بکار رفته به ظرفیت اسمی خود نرسید، تا اینکه در آذرماه ۱۳۹۶ توافقنامه ای جهت تامین کاتالیست و دانش فنی تولید  MTBE  با شرکت UOP به امضاء رسید.

با اجرایی شدن توافقنامه و تأمین کاتالیست های اصلی و خرید دانش فنی، برنامه تعویض و رفع موانع تولید به مدت ۳ هفته با حضور متخصصین UOP در این مجتمع برنامه ریزی و عملیاتی شد.

براساس این گزارش، تعمیرات اساسی و افزایش ظرفیت واحد MTBE به مدت ۲۲ روز با همت و تلاش بی وقفه مدیران و کارشناسان و پیمانکاران شرکت کیمیا بندر امام و شرکت خوارزمی بندر امام در تیر ماه  ۱۳۹۷ با موفقیت و بدون هیچ حادثه انسانی و دستگاهی به پایان رسید و واحد مذکور با ظرفیت بالای هزار و ۵۰۰ تن در روز و با ۱۰۴ درصد ظرفیت اسمی در مدار تولید قرار گرفت.

در همین راستا ربیعی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ضمن تبریک این موفقیت چشم گیر به رستمی مدیرعامل شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام و سایر مدیران و کارشناسان شرکت، از تلاش آن ها در راستای افزایش ظرفیت واحد مذکور تشکر و قدردانی نمود.

لازم به ذکر است که MTBE یکی از اجزای تشکیل دهنده بنزین مصرفی و اکتان افزای اصلی جایگزین ترکیبات سربی می باشد که به لحاظ زیست محیطی و صیانت از محیط زیست و هوای پاک جایگزین ترکیبات سربی شده است.

همچنین واحد روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام نیز این موفقیت و افزایش سی درصدی در ظرفیت تولید MTBE را به همه مدیران و کارکنان شرکت پتروشیمی بندر امام تبریک گفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.