مصطفی یوسفی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد:در این حادثه حدود سه هکتار از تالاب دچار آتش سوزی شده است.
وی دلیل آتش سوزی اخیر تالاب را عمدی دانست و گفت: 2 نفر در این زمینه مظنون هستند که به دادگاه معرفی می شوند.
وی افزود: امروز سه نقطه از تالاب دوباره دچار آتش سوزی شده که با کمک محیط بان های این اداره 2 نقطه از آن خاموش شده اما مهار یک نقطه از آتش سوزی که وسعتی در حدود یک هکتار دارد، خارج از توان نیروهای محیط بان هاست و آتش در آن روبه گسترش است.
یوسفی اضافه کرد: آتش سوزی جمعه شب این تالاب با همکاری منابع طبیعی، هلال احمر، سد شهید عباسپور و تعدادی از اعضای تشکل های مردم نهاد مهار شده بود، اما در حادثه امروز محیط بان ها تنها بودند و هنوز نیروی کمکی به محل نرسیده است.
وی گفت: گسترش و ادامه آتش سوزی به فرمانداری اندیکا اطلاع رسانی و از آنها درخواست کمک شده است؛ همچنین قرار است نیروی کمکی از شهرستان های اطراف اعم از مسجدسلیمان و گتوند نیز اعزام شوند، اما گفته شده که نیروها در راه هستند.
یوسفی تعداد نیروهای محیط بانی این اداره را چهار نفر بیان کرد و افزود: دیروز 2 نفر از محیط بان ها که در محاصره آتش بودند دچار مصدومیت شدند که با اقدامات درمانی اکنون بهبود یافته اند.
رییس اداره محیط زیست اندیکا همچنین گفت: پوشش گیاهی تالاب شیمبار درختی و شامل گونه های گز، انار، توت و... است که آتش سوزی در آن خسارت بسیاری به دنبال دارد.
وی با اشاره به سکونت 500 خانوار در اطراف این تالاب افزود: متاسفانه با وجودی که اهالی از تالاب و جنگل شیمبار ارتزاق می کنند اما برای خاموش کردن آتش سوزی همکاری نمی کنند، این در حالیست که محیط بانان از مردم محلی انتظار همکاری و همراهی بیشتری دارند.
منطقه حفاظت شده شیمبار در شهرستان اندیکا، در 80 کیلومتری شمال شرق شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد.
این منطقه کوهستانی، سخت گذر و پوشیده از جنگل و درختان بلوط است که حدود 50 هزار هکتار وسعت دارد.
9754/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.