به گزارش ایرنا مردم بخش های مختلف شهرستان اندیمشک در تاسوعای حسینی در قالب هیات های سینه زن و زنجیر زن در میدان امام خمینی (ره) این شهر تجمع کرده و به سوگواری پرداختند.
امام جمعه اندیمشک در جمع سوگواران حسینی احیای ارزش های اسلام و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: توجه به اهداف والای قیام امام حسین(ع) و یاران با وفایش جامعه را از گزند آسیب های متعدد مصون می دارد.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری با تجلیل از شور حسینی در جامعه اسلامی افزود: باید ضمن شناخت شرایط حساس کنونی بدانیم که دشمنان برای تضعیف جایگاه اسلام و ارزش های اسلامی و ائمه اطهار(ع) ار هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
وی خاطرنشان کرد: همه باید خود را به اهداف و ویژگی های امام حسین (ع) نزدیک کند و برای اتحاد و انسجام جامعه اسلامی گام بردارد.
امام جمعه اندیمشک با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اکنون زمان پرداختن به یکدیگر نیست زیرا دشمن تمام هدف خود را روی جامعه ما متمرکز کرده است.
وی اضفاه کرد: باید با هوشیاری و تکیه بر ارزش های اسلام و آرمان های شهدا، دشمنان را ناکام بگذاریم.
به گزارش ایرنا عزاداران حسینی در این آیین با سینه زنی و سوگواری، عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین و یاران با وفای ایشان به نمایش گذاشتند.
سوگواران اندیمشکی در این آیین بر مظلومیت خاندان پیامبر خاتم (ع) اشک ماتم ریختند.
همچنین از ظهر امروز هیات های عزادار در سطح شهر اندیمشک به حرکت در آمده و عزاداری کردند.
7281/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.