به گزارش ایرنا همایون یوسفی پنجشنبه در نشست شورای اشتغال استان با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری خوزستان افزود: در کشور به ظرفیت های واقعی ایجاد شغل توجه نمی شود.
وی با بیان اینکه مهم ترین موضوع در حوزه اشتغال، حفظ مشاغل موجود است یادآور شد: یکی از نگرانی های فعلی از دست دادن مشاغل موجود به دلیل شرایط اقتصادی کشور است.
یوسفی با اشاره به اینکه تجاری سازی ایده ها در کشور مغفول مانده است گفت: این درحالیست که در کشورهای پیشرفته بزرگترین محور اشتغال، بکارگیری ایده ها و فکر افراد است.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط رکود باید انتظار تجمع خیابانی از سوی کارگران را داشته باشیم اظهار داشت: در شرایط رکود نمی توان منتظر ایجاد شغل باشیم و بیشتر شغل های ایجاد شده نیز غیر رسمی هستند.
یوسفی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: بزرگ ترین راهکار دولت برای حل مشکل بیکاری پرداخت وام و تسهیلات است در صورتی که اشتغال با اعطای وام به تنهایی حل نمی شود و در واقع درحال حاضر فقط شاهد پخش پول هستیم که اثرات آن گریبانگیر مردم می شود.
وی با اشاره به اینکه بجای دادن مجوز و پرداخت وام باید فضای کسب و کار اصلاح شود افزود: با فضای بسته اقتصادی فضای کسب و کار اصلاح نمی شود.
یوسفی تصریح کرد: در یک جامعه 80 میلیون نفری نمی توان سالانه یک میلیون شغل جدید ایجاد کرد ضمن اینکه هیچ کشوری به تنهایی نتوانسته بر مشکلات اقتصادی خود فائق آید از همین رو با حفظ منافع و مصالح نظام باید با دنیا ارتباط داشته باشیم.
وی شرایط استان خوزستان به دلیل وجود صنایع بزرگ را سخت تر دانست و افزود: این صنایع مانع رشد بخش خصوصی شده اند در حالی که در تمام دنیا بخش خصوصی بیشترین سهم از اشتغال را به خود اختصاص داده است.
طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1395 نرخ بیکاری در خوزستان 14.3 درصد است و این در حالی است که میانگین بیکاری کشور 12.4 درصد اعلام شده است.
همچنین بر اساس سرشماری سال 95 بالاترین نرخ بیکاری خوزستان متعلق به شهرستان مسجدسلیمان با 22.7 درصد ، هفتکل با 21.5درصد و لالی با21.4 درصد بوده است.
9887/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.