دکتر محمدجواد تشکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش قیمت جو در بازار اظهار داشت: قیمت جو در بازار به ازای هر کیلوگرم 12هزار و 500 ریال، قیمت تضمینی آن 10 هزار و 300 ریال و گندم نیز 13 هزار ریال است.
وی با بیان اینکه عمده کشاورزان استان دامدار هستند افزود: گندم کاران ترجیح می دهند گندم تولیدی خود را به مصرف دام برسانند؛ احتمال می دهیم مصرف علوفه ای گندم بیشتر شود.
تشکری با اشاره به اینکه این موضوع به وزراتخانه اطلاع رسانی و انجام شده است افزود: هم اکنون 70 درصد گندم خراسان شمالی برداشت شده است که در مقایسه با سال گذشته با توجه به افزایش قیمت کاه، کشاورزان بیشتر محصول خود را با دروگر جمع آوری می کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون 95 درصد اراضی سطح زیر کشت جو در این استان برداشت شده است اگر قیمت جو در بازار پایین بیاید کشاورزان محصول گندم خود را به سیلوها تحویل خواهند داد.
به گزارش ایرنا 12 هزار هکتار از گندمزارهای دیم و آبی این استان در سال جاری به علت خشکسالی غیرقابل برداشت شده است.
میزان تولید گندم امسال 204 هزار تن پیش بینی شده است.
کشاورزان امسال در 49 هزار هکتار اراضی آبی و 80 هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت کرده اند.
ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم در استان 350 هزار تن است که 25 مرکز نسبت به خرید گندم مبادرت دارد از این تعداد 18 مرکز تعاون روستایی و 6 مرکز بخش خصوص است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.