به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: اگر حج ابراهیمی اجرا شود، زورگویان قدرت زورگویی ندارد اما چه کنیم که دنیای اسلام نتوانسته است حج را آنچنان که باید و شاید برگزار کند.
امام جمعه بجنورد گفت: حج، واجب الهی و یکی از ارکان دین ما است، حج نباید تعطیل شود و همیشه باید پر مشتری باشد و این چیزی است که امام علی(ع) در وصیت نامه خود تاکید کردند که مراقب باشید خانه خدا تعطیل نشود.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی گفت: در حج، قطره های مسلمانان دریا می شود و نیرویی حاصل می شود که می تواند دشمنان را کنار بزند و در برنامه هایشان ناکام گذارد.
وی، حج ابراهیمی را به معنای اسلام ناب محمدی (ص) عنوان کرد و گفت: حج پیش از پیامبر اسلام هم بوده است و کعبه اولین خانه ای است که بر روی زمین بنا شده است.
امام جمعه بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر حفظ تقوا گفت: آنچه انسان را به کرامت می رساند تقوا است هر که تقوایش بیشتر کرامتش بیشتر است.
وی با بیان اینکه ریشه کرامت تقوات است افزود: امام علی(ع) می فرمایند که چیزی کرامت بخش تر از تقوا نیست و بر این اساس انبیا آمدند تا این گوهر گرانبهای کرامت را یاد آوری کنن اما پیامبر اسلام امده است که این کرامت را به اوج برساند و به کمال برساند
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی بجنورد با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت: این دو بزرگوار کریم هستند و از اولاد کریمان هستند، ایران را آبرو دادند و آباد کردند.
وی با بیان اینکه روز ولادت حضرت معصومه(س) روز دخترنامگذاری شده است گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) دختری پاکدامن، ولایت باور و ولی یاور بود.
امام جمعه بجنور با اشاره به این روایت که هر که حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود افزود: حضرت معصومه(س) افتخار این کشور و اسلام است و قم به برکت ایشان، مرکز حوزه علمیه شده است و در آن شهر، مراجع تقلید بزرگ و استادان بزرگ داریم که از همه جهان طلبه می گیرند.
امام جمعه بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: کار کردن در بهزیستی فرصتی برای کمک به انسان هایی است که نیاز به توانبخشی دارند و مسئولان بهزیستی توجه کنند که مراجعه و گله هایی به ما شده مبنی بر این که به مددجویان این نهاد کمتر توجه می شود.
وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی هم جایگاه حساسی دارد و هنرش این است که انسان را در پیری و کارافتادگی، دستگیری می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان در تیرماه گفت: تاسیس شورای نگهبان در کشور ما، پدیده جدید نیست و در همه کشورها اهرمی برای کنترل هست و در همه کشورها، جایی هست که حرف آخر را آنان میزنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.