سید اصغر مطهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش پارک ملی گلستان در کمتر از 24 ساعت، با کمک نیروهای محیط بان، نیروهای مردمی و عوامل منابع طبیعی مهار شده است.
وی تصریح کرد: البته این نیروها هنوز در منطقه حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن آتش به علت های احتمالی همچون وزش باد، برای مهار اقدام کنند.
مطهری با بیان اینکه در این آتش سوزی 140 هکتار از عرصه های طبیعی پارک ملی گلستان دچار آتش سوزی شده است گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، 100 هکتار منطقه دشتی و مرتعی و حدود 40 هکتار عرصه جنگلی دچار آتش سوزی شده است.
وی با اشاره به اینکه آتش سوزی پارک ملی گلستان در کمتر از 24 ساعت مهار و اطفا شده است از گردشگران و مسافران خواست تا مراقبت های لازم را برای جلوگیری از بروز حوادث آتش سوزی داشته باشند.
وی با بیان اینکه گرمای هوا و خشک بودن علفزارها و مراتع زمینه بروز حادثه آتش سوزی در عرصه های طبیعی را بیشتر کرده است گفت: گردشگران که در طبیعت آتش روشن می کنند پیش از ترک محل آتش را خاموش و از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی گفت: سهل انگاری مردم علت بیش از 90 درصد از آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی است و عامل انسانی عامل آتش سوزی بیش از 90 درصد از این حادثه ها است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.