به گزارش ایرنا، در این یادداشت که به قلم سردبیر روزنامه نوشته شده آمده است:
30درصد قربانیان تصادفات جاده ای استان مربوط به محور بجنورد- گلستان است؛ این آمار رسمی است که مدیرکل پزشکی قانونی اعلام کرد. این آمار برای آن هایی که معتقدند باید صورت مسئله را پاک کرد قابل توجه است. بارها رسانه ها از محور بجنورد- گلستان به عنوان جاده مرگ یاد کرده اند ولی برخی ها به جای اعتبار گرفتن برای حل مسئله، مرتب درصددند که صورت مسئله را پاک کنند و اصرار دارند که نگویید جاده مرگ! به نظر می رسد شاید مقدار وقتی که بعضی از مدیران برای پاک کردن صورت مسئله صرف کردند به مراتب از مقدار وقتی که برای تامین اعتبار گذاشتند کمتر بوده است! دقت بفرمایید تمام جاده های استان یک طرف با 70درصد قربانیان و جاده مرگ به تنهایی یک طرف با 30درصد؛ این درحالی است که از نظر میزان مساحت با هم قابل مقایسه نیستند.
بالاخره وزیر راه و شهرسازی چه موقع می خواهد به این مسئله خاتمه دهد و کی زمان عملی کردن مهم ترین مصوبه هیئت دولت به خراسان شمالی فرا می رسد؟ معلوم نیست چرا مهم ترین سد جلوی توسعه استان با این شرایط رو به رو شده است که سوالی است قابل توجه.
هیچ منصفی منکر خدمات انجام شده نیست ولی چه دلیلی دارد که مصوبه سفر رئیس جمهور به استان تا امروز به طور کامل عملی نشده است؟ آیا انتظار عملی نشدن اجحاف است یا تاخیر در این مسئله حیاتی برای مردم؟ این سوال ذهن را می رنجاند که مگر آن چه به عنوان مصوبه رئیس جمهور به استان اعلام شده کارشناسی شده و با پشتوانه اعتباری لازم نبوده یا این که وزارت راه و شهرسازی کوتاهی می کند؟ آقای وزیر بالاخره می خواهید چه کنید؟ تا کی بناست 30 درصد قربانیان جاده ای استان مربوط به محوری باشد که مصوبه سفر رئیس جمهور برای احداث آن وجود دارد ولی غبار تاخیر روی مصوبه نشسته است؛ البته نه غبار بلکه خاک نشسته، ولی در اذهان و افکار عمومی به خوبی این مصوبه نقش بسته و همچون روز اعلام، شفاف و روشن است؛ آنان منتظر اجرای این مصوبه هستند.
نباید از حق گذشت گزارش خبرنگار ما از جاده مرگ در اردیبهشت امسال حاکی است که اکثر کارگاه های محور به صورت فعال و نیمه فعال است ولی معلوم نیست که چه زمانی بناست بولدوزر تاخیر در این محور خاموش و روبان بهره برداری از آن بریده شود. مسافرت های تابستانی و فصل پرتردد جاده آغاز شده اما در مصوبه رئیس جمهور تاخیر وجود دارد.
آقای «آخوندی» مصوبه یاد شده چه موقع دنده رفع تاخیر می خورد و چه زمانی گلوگاه استان از این تنگی و گرفتگی رهایی می یابد؟ چروک های پیشانی استان چه موقع ترمیم می شود تا چهره واقعی استان برای مسافران، مهمانان و سرمایه گذاران واقعی دیده شود؟ جان کلام این که 30درصد قربانیان جاده ای استان امروز مربوط به محوری است که یکی از شاهراه های عبور و مرور میلیون ها زائر امام رضا(ع) و مسافران نوروزی و تابستانی به مناطق شمالی کشور است و احداث آن مصوبه سفر رئیس جمهور را دارد ولی همت مدیران ارشد را می طلبد.
منبع: روزنامه خراسان شمالی
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.