به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل دکتر بابک سلحشور با بیان اینکه امسال 569 نفر مرد و 280 نفر زن مصدوم در تصادفات در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته 727 نفر مصدوم شده بودند.
وی افزود: در خرداد ماه سال گذشته که پیک سفرهای تابستانی است 377 نفر در تصادفات استان مصدوم شدند و 22 نفر نیز جان باختند.
به گزارش ایرنا به نقل از سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی بر اساس آخرین آمار این فرماندهی، در 80 روز ابتدای امسال 57 نفر در تصادفات برون و درون شهری استان جان خود را از دست داده اند.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اعلام آمار تصادفات استانی در خصوص شروع سفر های تابستانی و احتمال افزایش این آمار هشدار داد و گفت: با توجه به پایان یافتن ماه مبارک رمضان و ایام امتحانات دانش آموزان، شاهد افزایش سفرهای تابستانی و احتمال افزایش آمار تصادفات هستیم، از اینرو به رانندگان توصیه می شود با عدم رانندگی در هنگام خواب آلودگی، استفاده از کمر بند ایمنی با رعایت سایر نکات ایمنی در کاهش این آمار سهیم شوند.
گفتنی است در سال گذشته 299 نفر جان باخته تصادفات در مراکز پزشکی قانونی این استان معاینه شدند.
همچنین پارسال روزانه بیش از 12 نفر و در مجموع به تعداد چهار هزار و 403 نفر مصدوم تصادف در مراکز پزشکی قانونی های استان معاینه شدند.
به گزارش ایرنا طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در مسیر تردد مسافران شمال کشور به مشهد مقدس قرار دارد که سالانه حجم زیادی از ترددها در محورهای ارتباطی این استان انجام می شود.
3007/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.