به گزارش ایرنا علی رحیمی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی خط تحریری به میزبانی شیروان اظهار کرد: در مجموع 700 اثر توسط هنرمندان خراسان شمالی به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 400 اثر به مرحله داوری راه یافت.
وی گفت: از مجموع کل آثار خوشنویسی ارسال شده 200 اثر نهایی شد که 70 اثر به نمایشگاه خوشنویسی راه پیدا کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: خوشنویسی یکی از بهترین برنامه های فرهنگی و هنری است، جشنواره های آن نیز با عشق و علاقه و به صورت خودجوش برگزار می شود.
حسین فرخنده با بیان اینکه هنر خوشنویسی از جایگاه ویژه ای برخوردار است اظهار کرد: مشارکت بیشتر دانش آموزان در خلق آثار هنری جنبه های مثبتی برای آنان به همراه دارد که باعث بالابردن مهارت های هنری، تکامل و حس اعتماد در آنان می شود.
وی با اشاه به اینکه خوشنویسی پیوند عمیقی با حکمت و اخلاق اسلامی دارد گفت: دانش آموزان نسل آینده هستند و باید در بین آنان فعالیت هایی که مشارکت آنان را بالا می برد فراهم کرد.
گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و ترویج خط ملی در فرهنگ عمومی و تشویق و ترغیب و حمایت از تولیدات هنری از اهداف جشنواره بود که محورهای فراخوان جشنواره اشعار شعرای خراسان شمالی حکمت های نهج البلاغه (از 100 حکمت اول نهج البلاغه)، نماز، عفاف، حجاب و اقتصاد مقاومتی انجام شد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.