به گزارش ایرنا محمد رضا قلی پور جمعه در نشست شورای عشایر اسفراین اظهار کرد: تولید گوشت قرمزعشایر خراسان شمالی برترین کیفیت را درکشورداراست اما به علت نداشتن برند، ارزش افزوده این محصول عشایری از استان خارج می شود.
وی افزود: خراسان شمالی توانمندی پرواربندی 400 هزار راس دام را دارد که هم اکنون تنها 20درصد از این میزان در استان ذبح و به بازار عرضه می شود.

**تولید گوشت قرمز عشایر خراسان شمالی برندسازی می شود
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی بر لزوم برندسازی این محصول تولیدی عشایراستان تاکید کرد وافزود: دراین راستا قراراست کشتارگاه های صنعتی مرکز استان و شهرستان ها برای ذبح دام های پرواری به تشکل های عشایر واگذار شود که دراین زمینه موافقت اولیه انجام شده است.
مدیرکل امورعشایرخراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح پایلوت زنجیره تولید گوشت قرمزدرشهرستان اسفراین گفت: در دو سال گذشته با اجرای این طرح، تبدیل خوراک دام از 12کیلو گرم به 5کیلو گرم رسیده وحداقل 30درصد هزینه تولید کاهش یافته است .
قلی پورافزود: کاهش70درصدی دوره پرواربندی که قبلا 130روز بوده از دیگر مزیت های این طرح است.
وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به حمایت ها ی خوب دولت تدبیر و امید ازعشایر گفت: شورای عالی عشایر در این دولت پس از هشت سال احیا شد وتحرک ویژه ای به خود دیده و در این راستا تسهیلات خوبی برای عشایر پرداخت شده است.
قلی پورافزود:سال گذشته 170میلیارد ریال تسهیلات به عشایرپرداخت شد .
وی دربخشی دیگرسخنانش با بیان اینکه عشایر 35درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند گفت: در سه سال گذشته 80 میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره درحوزه صنایع دستی به عشایر استان پرداخت شده است .
به گزارش ایرنا خراسان شمالی پنج هزار 350خانوارعشایری با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر در قالب دو ایل و ‎ 38طایفه دارد که 50درصد آن عشایر شهرستان اسفراین هستند.
7189 / 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.