به گزارش ایرنا عبدالرضا عزیزی چهارشنبه در نشست تخصصی کارگروه اشتغال خراسان شمالی در شیروان گفت: مردم برای حفظ نظام 220 هزار شهید تقدیم کرده اند و به همین دلیل باید با تمام توان خدمات رسانی به مردم را دوچندان کرد.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امسال 50 میلیارد ریال اعتبار برای فرودگاه، 25 میلیارد ریال برای آب روستایی و 30 میلیارد ریال برای راه آهن در این شهرستان در نظر گرفته شده است چرا که عملی شدن آن ها سه کار مهم برای استان است.
وی با بیان اینکه چالش مردم و روستاییان اشتغال است گفت: وام هایی که در حوزه اشتغال پرداخت می شود باید نظارت بر آن انجام شود و نتیجه داشته باشد.
عزیزی با اشاره به احداث شهرک گلخانه ای در خراسان شمالی افزود: بهترین کار ممکن احداث این شهرک در کنار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان است زیرا که زمین های منابع طبیعی زیادی اطراف آن است و با احداث گلخانه راندمان نیروگاه از 50 درصد به 90 درصد خواهد رسید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: ایجاد شهرک های گلخانه ای برای فارغ التحصیلان کشاورزی با هدف کاهش نرخ بیکاری یکی از سیاست های استان در سال 97 است.
مجید پورعیسی با بیان اینکه این کار از شیروان شروع می شود اظهار کرد: باید برای هر شهرستان شهرک های گلخانه ای تاسیس شود چرا که نرخ بیکاری در حوزه فارغ التحصیلان زیاد است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال در استان خراسان شمالی گفت: ابلاغ 100 درصدی تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک های مرکزی به بانک های عامل استان را پیگیری خواهیم کرد چرا که بانک ها با تسریع درروند جذب تسهیلات مشاغل خانگی موجب ابلاغ مابقی تسهیلات خواهند شد.
فرماندار شیروان هم گفت: در حوزه اختیارات شهرستانی مدیران ما مشکلات زیادی دارند که مدیران کل استان باید بخش های کاری و اداری بیشتری را به شهرستان ها تفیض اختیار کنند و رویه های کاری و اداری بازبینی مجدد شود.
امین رضا مرآتی با بیان اینکه سند مدیریت بحران شهرستان تدوین‌ شده و در سال 97 اجرایی خواهد شد اظهار کرد: مطالعات احداث دهکده دامپروری منطقه عشایری قلعه چه انجام شده اما بدلیل نبود اعتبارات اجرایی نشده است.
وی گفت: همچنین احیای مجتمع دامپروری منطقه عشایری روستای دوین از توابع بخش مرکزی شیروان و اجرای طرح باز معماری شهری در دستور کار است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.