محسن نجات شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امداد گران هلال احمر به 6 فقره تصادف در محورهای استان، امداد رسانی کردند.
وی خاطرنشان کرد: در حادثه واژگونی پراید وانت در کیلومتر 27 بجنورد به شیروان 2 نفر مصدوم شدند که یک نفر از آنان توسط نجاتگران پایگاه سیساب به مراکز درمانی انتقال یافت.
وی گفت: در حادثه واژگونی خودروی ام.وی.ام در کیلومتر 20 محور بجنورد به شیروان، دوراهی قاضی چهار نفر مصدوم شدند که یکی از آنان توسط نجاتگران پایگاه سیساب به مراکز درمانی انتقال یافت همچنین برخورد خودروی ام.وی.ام با پیکان در کیلومتر 83 محور آشخانه به گلستان، حوالی روستای چشمه خان، یک نفر مصدوم به همراه داشت که توسط نجاتگران پایگاه دو راهی دشت خدمات درمانی انجام گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: بر اثر واژگونی یک دستگاه پراید در کیلومتر 6 گرمه به میامی 2نفر مصدوم شدند که توسط نجاتگران پایگاه درق، رها سازی و به مراکز در مانی انتقال یافتند.
نجات گفت: همچنین در این مدت برخورد 2 دستگاه خودروی پراید در کیلومتر هشت محور بجنورد به شیروان، روبروی پارک بابا امان، 2 نفر مصدوم شدند که یک نفر از آنان توسط نجاتگران پایگاه باباامان به مراکز درمانی انتقال یافت.
وی افزود: در سانحه برخورد خودروی پژو پارس با سمند، 6 نفر مصدوم و یک نفر فوت شد که در این سانحه، عملیات رهاسازی توسط امداد گران در پایگاه چمن بید انجام و یک نفر مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافت.

* 5 حادثه غیرتصادفی
نجات با اشاره به امدادرسانی در پنج حادثه غیرتصادفی در روز گذشته گفت: در 24 ساعت گذشته یک نفر به علت ناراحتی قلبی به پایگاه موقت باباامان مراجعه کرد که توسط آمبولانس به مراکز درمانی انتقال یافت همچنین 2 نفر مصدوم بر اثر سوختگی به پایگاه اسدلی شهرستان اسفراین مراجعه کردند که بعد از انجام اقدامات درماین اولیه به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی گفت: در سانحه سقوط از ارتفاعات محلی کلات شهرستان اسفراین یک نفر مصدوم شد که توسط تیم امداد و نجات پایگاه ایرج به مراکز درمانی انتقال یافت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اینکه دیروز یک نفر مصدوم که دچار شکستگی دست و پا شده بود به پایگاه تنگه راز مراجعه کرد که به مراکز درمانی انتقال یافت اظهار کرد: یک فرد در ارتفاعات روستای روئین اسفراین گرفتار شده بود که توسط 7 نفر از نجاتگران تیم واکنش سریع استان و اسفراین نجات یافت.

* خدمات رسانی 1940 نفر روز نجاتگر در طرح نوروزی
نجات در بخش دیگر سخنان خود گفت: طرح نوروزی از 25 اسفندماه 96 آغاز شده و تا ١5 فروردین امسال ادامه دارد و در این طرح، یکهزار و 940 نفر روز نجاتگر به کار گرفته می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: ١٣ پایگاه ثابت، ٩ پایگاه موقت، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه کوهستان هلال احمر برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی عبوری از این استان آمادگی دارند و یک تیم واکنش سریع نیز با تجهیزات مورد نیاز، نسبت به امداد رسانی اقدام می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.