یه گزارش ایرنا، یحیی نیکدل سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح آمونیاک 2 به عنوان طرح توسعه ای پتروشیمی، در دستور کار و در دست پیگیری است و امید می رود اجرایی شود.
وی افزود: طرح توسعه پتروشیمی در سفر رئیس جمهوری به استان، توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ خورده است و اجرای آن به عنوان مطالبه مردم در حال پیگیری است.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره طرح توسعه کارخانه آلومینا در جاجرم گفت: طرح شمش آلومینا در جاجرم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شرکت ان.اف.سی از چین، در حال نصب تجهیزات و دستگاه های مختلف است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون ماشین آلات و دستگاه ها مورد نیاز برای مرحله اول شمش آلومینا خریداری شده است.

* آلومینا از لیست واگذاری به بخش خصوصی خارج شد
نیکدل با اشاره به خارج شدن آلومینا از لیست واگذاری به بخش خصوصی اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده، واحد آلومینا در جاجرم به طور کامل از لیست واگذاری به بخش خصوصی خارج شده است.
وی با بیان اینکه آلومینای جاجرم در مالکیت ایمیدرو باقی ماند گفت: ایمیدرو به لحاظ قانونی اختیار سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته همچون این استان را دارد.
نیکدل با بیان اینکه در شرایط کنونی واگذاری واحد آلومینا به بخش خصوصی به صلاح استان نبوده و ممکن بود با واگذاری، طرح توسعه در اولویت قرار نگیرد افزود: امید است با خارج شدن آلومینا از لیست واگذاری به بخش خصوصی، زنجیره تولید و ارزش افزوده در این واحد تکمیل شود.
وی خاطرنشان کرد: خروج واحدهای صنعتی لوله گستر و فولاد در اسفراین از لیست واگذاری به بخش خصوصی نیز در دست پیگیری است

* تمام گردش مالی آلومینا در استان است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه حساب بانکی شرکت آلومینای جاجرم در استان است گفت: گردش مالی این واحد تولیدی در این استان انجام می شود و البته گردش مالی پتروشیمی نیز از استان خارج نمی شود و حساب بانکی این شرکت نیز در استان است.

*نمایشگاه های بهاره در سه شهر
نیکدل در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری نمایشگاه بهاره در سه شهر استان اشاره کرد و گفت: پس از 2 سال وقفه در برگزاری نمایشگاه بهاره، امسال این نمایشگاه ها در شهرهای شیروان، بجنورد و آشخانه برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: مایحتاج نوروزی مردم در 300 غرفه از نمایشگاه بجنورد عرضه می شود و این نمایشگاه در شیروان حدود 100 غرفه و در آشخانه در 50 غرفه دارد که اصناف نسبت به عرضه مایحتاج نوروزی مردم مبادرت دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در سایر شهرها نیز کسبه و اصناف نسبت به فروش فوق العاده اقدام می کنند.

* فروش فوق العاده باید مجوز داشته باشد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: کسبه و اصناف برای هرگونه حراج، فروش فوق العاده و یا تخفیف در فروش، باید مجوز داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه فروش و عرضه کالا تحت عناوین مختلف حراج، تخفیف و یا فروش فوق العاده، بدون مجوز غیرقانونی است و با آن برخورد می شود.
وی افزود: فروش فوق العاده، تخفیف و یا حراج شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
نیکدل گفت: تخفیف های 50 درصدی و یا تبلیغات با عنوان 'همیشه تخفیف' با واقعیت سازگار نیست و در این شرایط مردم نیز حق دارند تا در صحت قیمت های اعلام شده و واقعی بودن قمیت ها دچار تردید شوند و اعتمادها سلب شود.
وی اظهار کرد: تخفیف های غیر متعارف یا به علت تبانی ها قابل ارائه است و یا اجناس عرضه شده در این تخفیف اجناسی است که تاریخ مصرف آنان در حال انقضا است، به هر حال تخفیف های غیرمتعارف همچون 50 درصدی و یا همیشه تخفیف به هیچ عنوان منطقی نیست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های مجازی که در استان مدیریت مستقل ندارند، چرخه مالی در استان ندارند و گردش مالی آنان در خارج استان بوده و این آسیب در استان است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.