حجت الاسلام حسین عابدینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: حجت الاسلام محمدمهدی محزون به عنوان امام جمعه شهر پیش قلعه معرفی شدند.
وی افزود: حجت الاسلام علی قربانی امام جمعه بخش حصارگرمخان نیز در مهر ماه امسال به مشهد عزیمت کردند و اکنون بیش از سه ماه که نماز جمعه در این بخش با امامت امام جمعه موقت اقامه می شودودرصورت همراهی برخی ازمسئولان شهرامام جمعه جدیدقبل ازسال97معرفی خواهدشد.
حجت الاسلام عابدینی گفت: مسئولان درچناران شهروشهرهای دیگرچنانچه زیر ساخت ها و امکانات لازم برای برگزاری نمازجمعه را آماده نمایند، آمادگی برای معرفی امام جمعه را داریم.
وی با بیان اینکه باید امام جمعه در میان مردم زندگی کند تا بر مشکلات و مسائل آنها آگاه باشد اظهارکرد: متاسفانه برای امام جمعه در بخش حصارگرمخان امکانات لازم مانند واحد مسکونی، دفتر امام جمعه و وسلیه نقلیه برای تردد فراهم نبود و امام جمعه مجبور به رفت و آمد بود.
وی تاکیدکرد: امام جمعه ای که در میان مردم نباشد نمی تواند مشکلات مردم را درک کند،
حجت الاسلام عابدینی گفت: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بودجه و امکاناتی در این زمینه ندارد باید از بخش اعتبارات دولتی و یا مردمی در این بخش کمک شود.
وی اضافه کرد: مسئولان با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی خاصی که در حصار گرمخان حاکم است باید برای این بخش زیر ساخت های لازم را فراهم سازند تا امام جمعه جدید معارفه شود.
وی درباره شرایط جا به جایی ائمه جمعه عنوان کرد: حکم ائمه جمعه سه ساله است که اگردر فعالیت هایشان موفقیت داشته و تمایل به جا به جایی داشته باشند به شهرستان های بزرگتر ارتقا پیدا می کنند و یا اینکه گاهی خانواده ها مشکل دارند و خودشان درخواست جا به جایی می کنند.
نمازجمعه در 17 نقطه شهری ازاستان خراسان شمالی برگزارمی شود که در این استان 35 امام جمعه موقت و 800 نیروی فعال به عنوات عضو ستاد نماز جمعه فعالیت دارند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.