مهدی مودی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اگر سوادآموزانی که قصد ثبت نام در این سامانه را دارند تا تاریخ مزبور اقدام نکنند در غیر اینصورت برای ثبت نام مجدد باید 15 فروردین ماه سال آینده ثبت نام را انجام دهند.
وی ثبت نام سوادآموزان در این سامانه را مربوط به دوره سوادآموزی و تحکیم عنوان کرد و گفت: سهمیه سوادآموزی در سال جاری 4 هزار نفر بود که تاکنون 2 هزار و 368 نفر(59.15 درصد) ثبت نام کردند و سهمیه تحکیم 2 هزار نفر بوده که 100 درصد محقق شده است.
مودی با بیان اینکه جذب بی سواد کار سختی است افزود: به شهرستان های این استان اعلام شده است اگر سهمیه تحکیم بود حتما به اداره کل اعلام کنند تا مجوز آن اخذ شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اهمیت سوادآموزی گفت: از آغاز مبارزه با پدیده شوم بی‌سوادی تاکنون که با فرمان امام(ره) در سال 58 آغاز شد مدیران مدارس به عنوان سنگربانان عرصه علم و دانش همواره بار سنگین آموزش را بر دوش می‌کشند.
به گفته مودی براساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
7186/ 6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.