عبدالله یوسفی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در بحث آب و خاک با توجه به اولویت موجود افزایش بهره وری که مدنظر است مهم ترین راهبرد مدیریتی ما دراستان است اظهار کرد: از این مقدار اعتبار 550 میلیارد ریال در سال جاری برای آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است که به شکل بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 28 هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری اعم از کم فشار، قطره ای و بارانی را تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: با اعتبار سال جاری هم 7 هزار و 39 هکتار از اراضی مستعد استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
یوسفی افزود: سطوح اراضی آبی مستعد ما که تحت پوشش قرار می گیرد با اعتبارات سال 96 بالغ بر 72 درصد از اراضی مستعد استان خواهد بود که یک گام بسیار مهمی در افزایش بهره وری است به گونه ای که با اجرای این سیستم ها راندمان آبیاری از 42 درصد به شرایط متعارف به 75 تا 90 درصد ارتقا پیدا می کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اجرای این پروژه با اولویت تولیدات داخلی استان در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل است .
یوسفی افزود: یکی از موضوعات مهمی است که به آن توجه داریم در حوزه مشاور و پیمان کاری و اجرای طرح ها و پروژه های آبیاری تحت فشار از دانش فنی استان و استان های مجاور استفاده می کنیم که این خود حمایت از اشتغال و رونق فضای کسب و کار را به دنبال دارد.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی دارای 344 هزار هکتار عرصه باغی و کشاورزی است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.