کیومرث میرزایی پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قرارداد تولید این محور در بهمن ماه 1395 با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شد و نمونه های تولیدی پس از نصب و انجام تست عملکردی و ارزیابی های کیفی، مورد تأیید قرار گرفت.
مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین با بیان اینکه این محورها قبلاً با هزینه زیاد از خارج تامین می شد گفت: اکنون با توجه به نیاز بازار، این مجتمع قادر است با پشتوانه دانش فنی داخلی و کارکنان متعهد خود تولید انبوه این محصول را آغاز کند.
میرزایی افزود: شرکت مجتمع صنعتی اسفراین تامین کننده قطعات و مقاطع سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، به صورت آهنگری و ریخته گری، جهت مصارف مختلف اعم از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و حفاری، صنایع نیروگاهی، صنایع سیمان، معدنی و فولاد، صنایع دریایی و کشتی سازی، صنایع ریلی و صنایع پیشرفته است که سالانه بالغ بر 55 هزار تن انواع فولاد آلیاژی بر طبق نیاز و خواسته مشتری تولید و تحویل می دهد.
وی گفت: این مجتمع قادر است با توجه به تولید نمونه چرخ قطار، در نهایت تولید مجموعه چرخ و محور کامل را در برنامه آتی خود قرار دهد.
به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت 140نوع فولاد آلیاژی را دارد.
این مجتمع صنعتی قادر به تولید مقاطع با اقطار450 الی 1200 میلیمتر و طول ماکزیمم 6 متر و وزن حداکثر 52 تن است و این مقاطع حسب سفارش مشتریان در سایر کارگاه های این مجتمع با استفاده از پرس آهنگری قالب باز و ماشین های دقیق آهنگری شعاعی و نیز ماشینکاری به محصولات و قطعات نهایی قابل تبدیل است.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد و با دارا بودن دو مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر قطب صنعتی استان محسوب می شود.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.