فرج الله سهرابی پدر راحیل دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی گفت: اکنون تلاش دارم تا برای ادامه فعالیت های حفظ قرآن، برای راحیل مربی زبان انگلیسی تامین کنم اما هزینه های آن بسیار بالا است و در این باره با مشکل روبه رو شده ام.
وی افزود: راحیل آموزش زبان انگلیسی را از پنج سالگی در یکی از آموزشگاه های بجنورد آغاز کرد و در این آموزشگاه یکی از مربیان به صورت رایگان زبان انگلیسی را با راحیل کار می کرد.
وی گفت: اما اکنون به دلایلی آموزش های راحیل متوقف شده است و در پیگیری هایی که انجام دادم، یک مربی به من پیشنهاد شد اما این مربی مبلغ بسیار بالایی مطالبه کرد که من توان پرداخت این میزان هزینه را ندارم.
سهرابی افزود: از مسئولان انتظار می رود در این باره راحیل را مورد حمایت قرار دهند تا استعداد ها و ظرفیت های او بارور شود.
وی تصریح کرد: راحیل استعداد فراوانی در حفظ قرآن به زبان انگلیسی دارد و این توان در او وجود دارد، یکی از اهداف من نیز کمک به راحیل برای حفظ قرآن به زبان انگلیسی است.
راحیل آموزش زبان انگلیسی را از پنج سالگی آغاز کرد و آموزش قرآن نیز همزمان با آموزش زبان انگلیسی آغاز شد
پدر این کودک نخبه اظهار کرد: تلاش دارم تا راحیل با حفظ قرآن به زبان انگلیسی بتواند مبلغی برای اسلام شود و به زبان انگلیسی که زبان بین المللی است، نسبت به تبیین و تبلیغ اسلام مبادرت داشته باشد.
وی گفت: خوشبختانه استاندار نیز توجه خاصی به نخبگان دارد و قول های مساعدی برای حمایت از استعدادها و سرمایه های انسانی داده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شکوفا شدن استعدادها نیاز به حمایت مسئولان دارد افزود: افراد با استعداد و نخبه زیادی در این استان وجود دارد اما برای شکوفایی استعداد ها نیاز است تا مورد حمایت قرار گیرند البته بعضا حمایت ها تنها در حد حرف مانده است.
وی تصریح کرد: فضا و بستر برای شکوفایی و رشد و پرورش استعدادها در این استان وجود ندارد.
وی گفت: خداوند 13 سال پس از ازدواج راحیل را به من عطا کرد از همان ابتدا نسبت به تربیت او حساس بودم، تلاش داشتم تا فرزندم مطابق با ارزش های اسلامی بزرگ و تربیت شود. راحیل فقط چند ماهه بود که او را با خود به برنامه های مذهبی و مسجد می بردم تا در فضای معنوی و دینی قرار گیرد.
نخستین حرکت راحیل در سن هفت ماهگی طی مسافت 667 کیلومتری بجنورد به تهران با کالسکه بود که با هدف انتقال پیام ورزش و سالامت انجام شد.
دومین حرکت این کودک قرار بود سفر به یکی از کشورهای عضو اکو باشد و مقرر بود نهال زیتونی توسط راحیل در یکی از کشورهای عضو اکو کاشته شود.
این سفر قرار بود با شعار ایران سرزمین شکوه و صلح و زیبایی ها و مبارزه با تبلیغات علیه ایران حفظ کرامات انسانی و تعامل و تفاهم و دوستی و همدلی در تحکیم صلح و امنیت پایدار همزمان با میزبانی خراسان شمالی از سفرای کشورهای عضو اکو آغاز شود که البته هنوز انجام نشده است.
راحیل داستان هم می نویسند و قرار است اولین کتاب داستان او در دهه فجر منتشر شود و امید می رود فروش نسخه های کتاب پشتوانه ای مالی برای برنامه های راحیل باشد.
این کودک نخبه بجنوردی سوره های از جزء سی قرآن را به زبان انگلیسی حفظ است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.