محمدصادق صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 28 پایگاه اورژانس 115 توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و هشت پایگاه نیز توسط دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین دایر شده است.
وی با بیان اینکه امسال در طرح زمستانه ترافیکی از ظرفیت 12 بیمارستان در سطح استان برای پذیرش حادثه دیدگان در سوانح احتمالی استفاده می شود گفت: 9 بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان و یک بیمارستان زیر نظر دانشکده علوم پزشکی اسفراین برای خدمات رسانی در طرح زمستانه ترافیکی آمادگی دارند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بیمارستان نظامی ارتش و بیمارستان ثامن الائمه تامین اجتماعی در بجنورد نیز در این طرح خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: اکنون 30 دستگاه آمبولانس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان است و برای تامین آمبولانس مشکلی خاصی وجود ندارد.
صادقی اظهار کرد: اکنون تمهیدات لازم برای تامین دارو و اقلام مصرفی در پایگاه های اورژانس اندیشه شده است و آمادگی لازم برای خدمات رسانی در طرح زمستانه وجود دارد.
کارشناس کارگروه سلامت و بلایا و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، کمبود نیروی انسانی، کوهستانی بودن و صعب العبور بودن برخی از روستاها را از دغدغه های خدمات رسانی به حادثه دیدگان در سانحه های احتمالی در استان عنوان کرد.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.