سیدجواد سیدالموسوی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان محکومیت کالاهای قاچاق در این مدت را بیش از پنج میلیارد و 595 میلیون ریال دانست و اظهارکرد: این رقم درمدت مشابه پارسال بیش از پنج میلیارد و 694 میلیون ریال بوده است.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز اثرات مخربی بر مسائل اقتصادی، تولید و اشتغال وارد و سلامت مصرف کننده را تهدید می کند، گفت: در هشت ماه امسال 249 پرونده قاچاق کالا و ارز واصل و 284 پرونده مختومه شده است.
وی با بیان اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی به تخلفات حوزه صنفی(کالا و خدمات) شامل کم فروشی، گران فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت و تقلب نیزرسیدگی می کند گفت: در هشت ماه امسال میزان تخلفات در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.9- کاهش یافته است.
سید الموسوی میزان محکومیت در این بخش را در هشت ماه امسال بیش از چهار میلیارد و 180 میلیون ریال ذکرکرد وافزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته بیش از پنج میلیارد و 767 میلیون ریال است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی تعداد پرونده های واصل شده در این بخش را 2 هزار و 21 و تعداد پرونده های مختومه را 2 هزار و 195 مورد بیان کرد.
وی در باره کشف تخلفات بهداشت، دارو درمان نیز اظهارکرد: میزان کشف تخلفات در این بخش نیز در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67.8 درصد افزایش داشته است.
وی میزان محکومیت در حوزه بهداشت، دارو و درمان را در این استان طی این مدت، بیش از 890 میلیون ریال ذکرکرد و گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 446 میلیون ریال بود.
سید الموسوی گفت: در مجموع در هشت ماهه امسال 2 هزار و 604 فقره پرونده واصل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.5 درصد رشد داشته است.
وی میزان محکومیت صادره برای مجموع پرونده ها را بیش از 10 میلیارد و 666 میلیون ریال عنوان کردو گفت: از این میزان بیش از 9 میلیارد و 699 میلیون ریال وصول شده است.
سید الموسوی افزود: هدف اداره کل تعزیرات حکومتی حمایت از مصرف کننده و ایجاد زمینه سالم در بازار برای ارائه خدمات و فروش کالا است تا مصرف کننده با اطمینان خاطراقدام به خرید کالا و خدمات کند.
وی با بیان اینکه اگر موضوع نظارت و بازرسی جدی گرفته نشود، مصرف کنند گان و عرضه کنندگان کالا و خدمات متضرر می شوند، گفت: گران فروشی سبب ایراد خسارت به مصرف کننده شده و در نهایت نتیجه عدم اعتماد مصرف کننده به بازار و انتقال درصدی از ظرفیت خرید کالا به استان های همجوار می شود.
وی تاکید کرد: تقویت نظارت و بازرسی به نفع مصرف کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 25 هزار واحد صنفی در قالب 120 اتحادیه دارد.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.