به گزارش ایرنا عبدالله قدرتی روز دوشنبه در جلسه واحدهای پذیرایی و اقامتی در سفره خانه سنتی امیرخانلو اظهارکرد: تفاهم نامه ای با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان منعقد شد که بر این اساس از 18 درصد سود وام بانکی، پنج درصد نهاد ریاست جمهوری و پنج درصد بنیاد مستضعفان( بانک سینا) تقبل کرده است.
وی گفت: هدف ما این است که این وام را به متقاضیان اعطا کنیم که در این زمینه هم به هتل داریوش که به روستای کلاغ آشیان متصل است، پیشنهاد کردیم که با اخذ این وام اشتغال مردم آن روستا را ایجاد کند.
وی بیان کرد: مبلغ یک و نیم میلیارد دلار نیز از محل صندوق توسعه ملی برای حوزه خدمات، کشاورزی و گردشگری اختصاص یافته که سهم خراسان شمالی 2 هزار میلیارد ریال است و بزودی به دست می رسد.
قدرتی اظهارکرد: این مبلغ تسهیلات در روستاهای مرزی با نرخ 4درصد و در روستاهای غیر مرزی با نرخ سود 6 درصد است.
وی در ادامه گفت: ما در حوزه اشتغال خیلی دغدغه داریم ، اگر در خراسان شمالی مزیتی برای کار وجود دارد، آن هم در صنعت گردشگری است.
وی بیان کرد: حوزه کشاورزی و صنعت مدعی هستند که بخش پر اشتغال هستند و آینده، در حوزه صنعت و کشاورزی است اما به عقیده بنده، آینده تمام دنیا و این استان در حوزه گردشگری است.
قدرتی گفت: اما متاسفانه مشکلات عدیده ای در مساله اجرا وجود دارد که بنده بر آن گاهی اعتراف می کنم، دولت در بسیاری از جاها عامل توسعه نیست، ما خودمان قانون و تبصره وضع می کنیم اما در مرحله اجرا دچار مشکل می شویم و دست تولید،تولید کننده و کارآفرین را بسته نگه می داریم.
وی با اشاره به تسهیلات دولت در حوزه روستا اظهارکرد: رویکرد دولت این است که اگر اشتغال پایدار در روستاها ایجاد کنند، امنیت و توسعه پایدار در شهرها ایجاد می شود.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
ع/ 6042 انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.